AVEQ’s mix van disciplines levert altijd iets nieuwsAVEQ’s mix van disciplines levert altijd iets nieuws
Back Back Visie

AVEQ’s mix van disciplines levert altijd iets nieuws

16 maart 2021

One-stop-shopbureau AVEQ is met haar mix van specialistische disciplines in zowel AV-techniek als online & design een onmisbare partner voor elk (online) event. Robert van Aalst, Operationeel Directeur, vertelt: ‘Zowel professionele beeld-, licht- en geluidstechniek leveren als een full service online- en designbureau zijn, op één locatie, is ongekend in Nederland. Voor eventorganisatoren en communicatieafdelingen betekent dit één aanspreekpunt en korte lijnen. Het hele (online) eventtraject is van idee tot offerte, en van ondersteuning tot uitvoering, follow up en promoties in één hand.’ Superoverzichtelijk en efficiënt dus om de hele programmering, bijbehorende websites en apps, ticketing en communicatie, vorm te geven vanuit één centraal hoofdkwartier. ‘Onze mix van technische en creatieve disciplines levert altijd iets nieuws op’, vult Onno Schaap, Creatief Directeur, aan.

Vaste studio’s op locatie

Webcasting, webinars en livestreaming zijn inmiddels vaste onderdelen bij een event geworden en kunnen vanaf elke locatie worden gecreëerd en uitgezonden. Robert: ‘Via livestreaming breng je wereldwijd je boodschap over op een ongelimiteerd aantal mensen.’ Dat doe je liefst niet vanaf je keukentafel maar pak je professioneel aan. ‘Het is mogelijk om gebruik te maken van onze compleet ingerichte webcasting studio voor een interactieve livestream in lijn met de corporate identity van jouw bedrijf of organisatie.’ Onno vult aan: ‘Omdat steeds opnieuw opbouwen en afbreken niet altijd wenselijk is en het aantal livestreams alleen maar toeneemt bouwen we ook vaste studio’s op bij bedrijven en diverse eventlocaties. Deze voorzien we regelmatig van een nieuwe look & feel en zijn volledig te customizen.’

Intensiveren van je relaties

In de toekomst zullen online aspecten onlosmakelijk verbonden zijn met (semi)live evenementen. Niet alleen het (inter-) nationale bereik wordt groter, ook de tijdsduur van een evenement neemt toe. Robert: ‘Zaten we eerder vast aan één dag waarop het allemaal moest gebeuren, nu zijn er dagen van aanloop naar het event toe en een eindeloos aantal momenten van nabeschouwing. Op een event kan ongelooflijk veel content worden gecreëerd die systematisch, via de diverse online platforms en kanalen, kan worden gedeeld in de dagen, weken en maanden nadat het evenement heeft plaatsgevonden.’ Onno: ‘Het contact met de bezoekers en deelnemers wordt hierdoor sterk geïntensiveerd. Het is als het ware een verlengde van je totale bedrijfsvoering en marketingstrategie. Relaties krijgen door deze herhaaldelijke contactmomenten verdieping waardoor de betrokkenheid bij je merk of bedrijf wordt vergroot.’

Customizen 2.0

AVEQ ontwikkelde een eigen eventplatform: Eventleader. Onno: ‘In deze omgeving zijn al onze eerdere producten samengevoegd en is de online beleving verder ontwikkeld. Denk aan uitnodigen, registreren, netwerkmogelijkheden van 1 op 1 videobellen tot 3D netwerken, een netwerkcarrousel, workshops presenteren, een uitgebreide beursvloer etc. Eventleader is geschikt voor 1 dag maar wordt regelmatig ingezet voor een meerdaags event of gebruikt als permanente online locatie waar regelmatig presentaties worden gehouden en workshops kunnen worden gevolgd. Het grote voordeel van ontwikkeling in eigen huis is dat we continue kunnen verbeteren en door ontwikkelen. Eventleader kan gebruiksvriendelijk worden ingericht door de klant zelf maar kan ook volledig door ons worden gecustomized.

Een tijd van kansen

Een grote plus in deze bizarre tijd zien de heren in het feit dat iedereen binnen AVEQ nog meer naar elkaar is toegegroeid. ‘Collega’s vinden elkaar en begrijpen elkaar beter doordat er zo intensief wordt samengewerkt. In het begin zijn er met de omslag uitdagingen geweest maar het team heeft de handen ineen geslagen. Er is ongekend talent naar boven gekomen en mensen ontdekten kwaliteiten bij zichzelf en elkaar die eerder door de waan van de dag niet de kans kregen te ontpoppen. Dat het onderlinge contact zo is verdiept en wij ons bedrijf van een andere kant hebben mogen leren kennen is heel waardevol. We zien dat proces ook bij onze opdrachtgevers. De banden zijn verbeterd, het vertrouwen gegroeid. Dit is ook een tijd van kansen.’

Door > Nathalie Schalke

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!