ATPI X The Ocean Race – dichterbij kom je niet!ATPI X The Ocean Race – dichterbij kom je niet!
Back Back Eventcase

ATPI X The Ocean Race – dichterbij kom je niet!

28 juli 2023

Als officieel hospitality bureau van The Ocean Race, heeft ATPI een paar intensieve maanden achter de rug. Tijdens de 6 maanden waarin de boten tijdens hun intense race rond de wereld 9 stopover cities aandeden en 37.201,95 zeemijlen aflegden om aan te komen op eindpunt Genua, beleefde ATPI de hoogte- en dieptepunten mee. ‘ATPI faciliteert zakelijke reizen en evenementen voor corporate organisaties, zo stellen we diezelfde organisaties in staat om hun business uit te voeren, te versterken en hun zakelijke relaties te verstevigen’, vertelt John Bergmann, Commercial Head of Events. In het geval van The Ocean Race betekende dat, dat ATPI de partners van The Ocean Race en de sponsors van de teams de mogelijkheid bood om hun relaties uit te nodigen tijdens de stopovers. Kort gezegd: ATPI zorgt dat de partners en sponsors tijdens welke stopover dan ook een onvergetelijke ervaring konden beleven. Wij mochten een kijkje komen nemen bij de in-port Race tijdens The Ocean Race in Scheveningen. Dichterbij kom je niet!

Als officieel hospitality bureau van The Ocean Race, biedt ATPI de partners van The Ocean Race en de sponsors van de teams de mogelijkheid om hun relaties uit te nodigen tijdens de stopovers. Dat faciliteren gaat op een persoonlijke, slimme en duurzame manier. De activiteiten van ATPI tijdens The Ocean Race zijn dan ook een perfect voorbeeld van wat ATPI ook tijdens andere (inter)nationale sportevenementen doet en kan. Tijdens een zonnige lunch bij Restaurant Fonk aan het Scheveningse strand vertellen John Bergmann, Commercial Head Corporate & Sports Events en Program Manager Sustainability Janneke van Aartrijk over het reilen en zeilen tijdens een evenement als The Ocean Race.

Ultimate guest experience

‘Rondom sportieve hoogtepunten bieden wij de gastprogramma’s’, vertelt John. ‘In het geval van The Ocean Race kunnen sponsors hun klanten, medewerkers en zakelijke relaties uitnodigen voor een programma waarmee ze heel dicht bij de race kunnen komen. Tijdens de stopovers wordt er door The Ocean Race een hele Race Village gebouwd. Daar zijn allerlei dingen te beleven die interessant kunnen zijn voor relaties. We kunnen meetings verzorgen in de Race villages, we zorgen dat er boten zijn waardoor mensen de wedstrijd van dichtbij kunnen beleven. Maar we kunnen ook de uitnodigingen, de gastregistratie, het transport op locatie, de vluchten en alles wat je om de programma’s heen kunt bedenken, verzorgen. En waar we dit nu tijdens The Ocean Race doen, kunnen we dit ook tijdens verschillende andere (internationale) evenementen. Zo organiseerden we hospitalityprogramma’s tijdens het WK Voetbal of de Olympische Spelen. Wij staan in direct contact met deze organisaties. ATPI maakt gastprogramma's op maat en wij zorgen dat het ook wordt uitgevoerd. Om dat goed te kunnen, moet je precies weten wat het doel van de sponsoren is, maar ook wat de zakelijke gasten willen. Dat is waar ATPI expert in is en die vertaalslag maken ze door de ultimate guest expercience te verzorgen.

Hoewel we maar een klein stukje meepikken van de hele race – die via Alicante naar Kaapverdië, Kaapstad, Itajai, Newport, Aarhus, via Kiel naar Den Haag en Genua gaat - hoef je geen zeiler te zijn om dit bijzonder te vinden. De sfeer in The Race Village is relaxt en opgewonden tegelijk. Tot ons grote enthousiasme mogen we aan boord van de IMOCA van 11th Hour Racing Team en vertelt boat captain James O’Mahony over de afgelopen vijf maanden aan boord van dit racemonster. We hangen aan zijn lippen: wat een verhalen!

Sustainability hoog in het vaandel

ATPI heeft sustainability hoog in het vaandel staan, nóg een reden waarom ze als hospitality agency zo goed bij The Ocean Race passen. ‘Duurzaamheid is een voorwaarde voor alles wat The Ocean Race doet’, vertelt Janneke. ‘Dit geldt voor het organiseren van de race zelf, maar ook voor de gastprogramma’s.’ Als ondertekenaar van de Sports For Climate Action van de VN, neemt The Ocean Race deel aan de Race to Zero.Wij vertalen de ambitieuze doelstelling om hun footprint zoveel mogelijk te minimaliseren in de manier waarop wij onze hospitalityprogramma’s inrichten.’ Op welke manier The Ocean Race zich inzet voor met name de wereldzeeën zien we tijdens een bezoek aan One Blue Voice Pavilion, waar Sustainability Advisor The Ocean Race Meegan Jones ons ontvangt en rondleidt.

We racen met de zeilboten mee

In restaurant Di Sopra, tijdens The Ocean Race omgedoopt tot Sailors Terrace – zo hoeft er niet onnodig een pop-up locatie te worden neergezet, heel duurzaam - ontvangen we onze droogpakken. We gaan aan boord voor de Rib Experience tijdens de in-port Race met The Ocean Race commentator. Er bestaat geen twijfel over of dit het hoogtepunt van de dag is. In plaats van de race vanaf de kade of een ander schip te zien, racen we letterlijk met de zeilboten mee. We vallen in herhaling, maar dichterbij kom je niet. Onze eigen commentator maakt de race met zijn inside information, enorme enthousiasme en diepgaande kennis nóg spannender. Wind in de haren, water in de schoenen en adrenaline door de aderen. Team JAJO (varend onder de Nederlandse vlag) wint!

Afsluiten doen we terwijl de zon ondergaat op het Sailors Terrace, dé plek waar ook de zeilers na de race een drankje doen. We zijn een beetje star struck. En dat is precies die ultimate guest experience waar ATPI naar streeft!

Tekst: Mahlee Plekker

Fotografie: Copyright Sailing Energy The Ocean Race

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!