Contacten zijn geen relaties
Volgens mij de omgekeerde wereld, contacten zijn immers nog geen relaties.
Het gaat er niet om hoeveel netwerkbijeenkomsten je bezoekt of om hoeveel visitekaartjes je meeneemt van een bijeenkomst. Het gaat niet om het aantal mensen dat je kent, maar dat je gekend wordt om de toegevoegde waarde die je weet te bieden.
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Het succes van een ondernemer is gebaseerd op authenticiteit. Authenticiteit werkt als een magneet waardoor zich bij succes een netwerk rond de ondernemer vormt. Een natuurlijke groei van het netwerk. Een goed imago zorgt voor ambassadeurs. Ambassadeurs die nooit jouw klant zullen worden, maar wel jouw toekomstige klant kennen.
Stoute schoenen aan naar de Beach Branche Barbecue
Wonend en (vooral) werkend in het Noorden is authenticiteit essentieel. Wij noorderlingen hebben een hekel aan grootdoenerij. Doe maar gewoon en wees vooral jezelf. Authenticiteit dus! Bescheidenheid siert de mens is hier het devies.
Om in contact te komen met branchegenoten trok ik de stoute schoenen aan en bezocht de Beach Branche Barbecue. Als één van de weinig aanwezige noorderlingen kwam ik er achter dat mijn bescheidenheid wellicht iets te groot is. Ik wil daarom pleiten voor meer ‘be good and tell it’.
Geen arrogantie, maar zelfbewustheid. Waar ligt je kracht en wat onderscheidt je van je collega-ondernemers. Juist in mindere tijden is personal branding essentieel.
Doe maar gewoon is anders dan doe maar niets
Deze eerste column is het resultaat van ‘mijn nek uitsteken’, maar wel op een manier die bij mij past. Authenticiteit staat ook bij mij hoog in het vaandel, mensen doen tenslotte zaken met mij.
Echter doe maar gewoon is iets anders dan doe maar niets.
Atje Deinum
Partner in Events