Back Back Nieuws

Artishock events & marketing kartrekker bij Koninklijk bezoek in 's-Hertogenbosch

13 juni 2013
In ’s-Hertogenbosch heeft Artishock events & marketing gisteren een Koninklijk feest mogen organiseren. Artishock tekende voor het concept, de creatieve en technische setting, de styling van de Koninklijke route en de logistieke organisatie. De 23e opdracht van Koninklijke allure waarop ze bij Artishock apetrots zijn. Een opdracht van de provincie Noord-Brabant en de gemeente ’s-Hertogenbosch.

Het palet van Jeroen Bosch
De climax van het programma zat volgen de organisatie in het slot. Vanaf de Kolperstraat liep het Koninklijk paar via een catwalk naar het Paletpodium op de Markt. De kleuren verwezen naar de 5 gekleurde podia die om beurten door het paar werden ‘geactiveerd’. Op ieder podium vond een kortstondige programmering plaats en vertegenwoordigde een pijler van Brabant. Podia waren uitgevoerd in een primaire of secundaire kleur als moderne vertaling van het palet van Jeroen Bosch. In 2016 is het 500 jaar geleden dat Jeroen Bosch – de ‘zoon’ van de stad - overleed en de stad bereidt momenteel een groots herdenkingsjaar voor. Het event en de setting van gisteren was als het ware een voorgerecht van 2016. Achter ieder podium stond een toren van 9 meter met daarvoor een lift waarop een heraut op zijn trompet de Brabantse pijler op het betreffende podium kon aankondigen. Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima werden getrakteerd op een cultureel programma.

Styling van de route
Dranghekken hebben geen fraai aanzicht. Daarom liet Artishock meer dan 500 meter voorontworpen dranghekdoeken vervaardigen waarop kinderen van basisscholen hun eigen tekeningen maakten. Daarnaast ontwierpen ze dranghekdoeken met promotie voor Noord-Brabant en ’s-Hertogenbosch.

Logistieke organisatie 
‘De juiste mensen, op het juiste moment, op de juiste plaats. En dit binnen strakke veiligheidskaders en protocollaire eisen. Zonder afbreuk te doen aan het eerder bedachte creatieve idee. Dit type events vraagt om organisatieprofessionals die verder gaan dan een idee bedenken, een BN-er inhuren en de confetti -apparaten aanzetten. De slingers ophangen kan iedereen,’ aldus Artishock.

Bijna 5000 accreditaties
4600 Accreditaties voor de organisatie, veiligheidsdiensten maar ook bedrijven en omwonenden die op of aan de koninklijke route werkzaam waren of woonden. Artishock bedacht een accreditatie systeem zodat de juiste personen hun taken konden verrichten of hun huizen wisten te bereiken.

Dan denk ik aan Brabant… 
Guus Meeuwis kon uiteraard niet ontbreken op de Markt. De apotheose kreeg extra kleur door de ondersteuning van verschillende harmonieën uit Brabant. Op de muziek van ‘En nou die hendjes de lucht in en kèk me lachend aan’, werden Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima op Oeteldonkse wijze uitgezwaaid.

Fotografie: ByMarjo

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!