Apollo Hotel en Event Centre Vinkeveen: we zien weer volop reuringApollo Hotel en Event Centre Vinkeveen: we zien weer volop reuring
Back Back Interview

Apollo Hotel en Event Centre Vinkeveen: we zien weer volop reuring

24 juni 2021

‘Iedereen is er zo aan toe elkaar weer zonder beperkingen te ontmoeten. Daar zetten wij komend najaar dan ook vol op in’, General manager Arjan de Ridder van Apollo Hotel en Event Centre Vinkeveen heeft er alle vertrouwen in dat zijn evenementenagenda in rap tempo verder zal vollopen. ‘We zien het deze zomer al flink aantrekken. Dat gaat zich absoluut doorzetten. En wij zijn er klaar voor om dit optimaal te faciliteren, zowel voor zakelijke opdrachtgevers als particulieren.’ Aan ervaren en creatieve mankracht ter ondersteuning zal het bovendien niet liggen; recent trok Apollo Hotel en Event Centre Vinkeveen Janna Huisman aan als eventmanager. ‘Ik kan niet wachten tot we weer helemaal los mogen gaan.’

Opties

Begin juni baden de Vinkeveense plassen in een alleszins aangename zomerzon. De sloepen, beschikbaar voor verhuur, dobberen op het kabbelende water in de eigen hotelhaven. Heel veel idealer wordt het niet op de terrassen en het naastgelegen, besloten partystrand van Vinkiebeach, zoveel is wel duidelijk. Verschillende gasten van het Apollo Hotel genieten er van een ruim gevarieerd ontbijtbuffet. ‘We mogen niet klagen’, erkent De Ridder desgevraagd. ‘De bezetting is nog niet wat die kan zijn, maar we zijn tevreden. En we zien, nu de vaccinatiegraad snel oploopt en beperkingen stap voor stap worden afgebouwd, de curve steiler omhooggaan.’ Datzelfde geldt voor de boekingen in het Event Centre, vooral het domein van Huisman. ‘Mensen hebben behoefte aan sociale contacten. Ik ga mezelf maar na, we zijn nu wel klaar met corona, toch? De particuliere markt trekt de laatste weken aan, zien we. Bruiloften, familiefeesten en zo. Veel last minutes. En de zakelijke klanten volgen ondertussen ook; bestaande relaties hebben weer opties genomen.

Over de top

Tot die vaste klanten, die de 400 vierkante meter grote black box van het Event Centre omtoveren tot hun eigen, unieke tijdelijke eventlocatie, behoren drankenconcern Moët Hennessy Nederland en luxe automerk Jaguar Land Rover. ‘Voor de zakelijke markt hebben we daarnaast, in samenwerking met een eventpartner, voor onze locatie een full entertainmentconcept ontwikkeld, waarin het draait om contact en feest. Echt een totale beleving’, vertelt Huisman. ‘Denk aan optredens van artiesten, deejays en dansers. Het kernconcept staat, maar wordt tot in detail verfijnd tot maatwerk. Uiteraard houden we ons aan de coronaregels als die dan nog zouden gelden, zoals onderlinge afstand.’ De verwachtingen van dit event concept zijn hooggespannen: ‘Het wordt allemaal net over de top; precies waar na zoveel maanden van alles minder grote behoefte aan is, denken wij.’

Suppen

Ondertussen biedt het Event Centre op dagelijkse basis alle ruimte en mogelijkheden als vergaderlocatie. ‘We hebben 9 functioneel ingerichte vergaderkamers en een luxe boardroom, die met elkaar verbonden zijn door een ruime en lichte lounge. Catering, recent volledig herzien en uiteraard samengesteld vanuit de huidige visie op gezond en puur, wordt verzorgd in samenspraak met de naastgelegen The Harbour Club.’ Ingegeven door de pandemie en alle gevolgen hiervan zijn ook de faciliteiten voor hybride meetings up to date gebracht. Aan opties voor aanvullende activiteiten, al dan niet met een sportief karakter, daarbij geen gebrek. ‘Zoals chillen en barbecuen op Vinkiebeach. En natuurlijk varen met onze sloepen, waarmee tot in de Amsterdamse grachten kan worden gevaren, bijvoorbeeld als attractieve nazit na een dag vergaderen’, aldus Huisman. ‘Of wat te denken van suppen, uiteraard inclusief professionele instructie.’

Booming

Huisman en De Ridder zien het helemaal zitten: ‘Als ik naar onszelf kijk en trouwens ook van wat ik om me heen hoor, dan durf ik te voorspellen, dat de eventbusiness in de komende maanden booming wordt. Het was voor ons zaak voorbereid te zijn en dat zijn we.  De markt is aan te raden om tijdig te acteren, want iedereen staat in de startblokken.’

Door > Henny Beijer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!