The Anthony Hotel in Utrecht implementeert RUNNR.ai The Anthony Hotel in Utrecht implementeert RUNNR.ai
Back Back Nieuws

The Anthony Hotel in Utrecht implementeert RUNNR.ai

28 juni 2023

The Anthony Hotel in Utrecht loopt voorop als het gaat om het verbeteren van hun gastervaring. Met de implementatie van RUNNR.ai, een kunstmatige intelligentie tool die via WhatsApp werkt, is The Anthony Hotel een van de eerste hotels in Utrecht die werkt met dit systeem. Gasten krijgen direct antwoord op hun vraag, kunnen services bijboeken en probleemloos betalen. RUNNR.ai is een upgrade van de vaak gebruikte chatbot die op websites wordt gebruikt.

Eenvoudig te gebruiken

‘Service en gastvrijheid staan bij ons voorop als het gaat om het verhogen van gastervaringen. Via Whatsapp sturen wij gasten na het maken van een reservering een kort bericht, tijdens en na hun verblijf volgt een servicebericht. Daardoor kunnen onze gasten snel en persoonlijk een antwoord krijgen op veel gestelde vragen, bijvoorbeeld over de inchecktijd of parkeermogelijkheden,' vertelt vertelt Wouter Visser, General Manager van The Anthony Hotel Utrecht.

Persoonlijker dienstverlening

‘Ook is het mogelijk om eenvoudig ontbijt of roomservice te bestellen en verzoeken in te dienen voor extra handdoeken of kamerschoonmaak. Een leuke feature is dat ze via de tool antwoord kunnen krijgen op vragen als ‘welke restaurants staan in de buurt hoog aangeschreven’, of ‘hoe kan ik met het openbaar vervoer bij het theater komen.’ Informatie over bijvoorbeeld een restaurant wordt onder meer voorzien van een reviewoverzicht en een link naar de website zodat gasten een compleet overzicht krijgen waar ze echt wat aan hebben. Deze innovatie draagt bij aan een hoog niveau van gemak waar gasten de voordelen van zullen plukken,’ aldus Visser.

Makkelijk en efficiënt

Dit online programma is een geautomatiseerde tool waardoor communicatie tussen het hotel en de gasten makkelijker en efficiënter maakt. ‘Vaak zijn de communicatiekanalen versnipperd, denk aan een chatbot op de website, e-mail met de receptie en bellen met de front office. Wij vereenvoudigen dit proces door een enkel contactpunt te bieden via WhatsApp, waarbij kunstmatige intelligentie en algoritmen worden ingezet om vragen van gasten te beantwoorden en proactieve berichten te verstrekken,’ legt Michiel de Vor uit, oprichter van RUNNR.ai.

Hoge openingsrate met WhatsApp

Het gebruik van WhatsApp als communicatiekanaal is een belangrijk voordeel. ‘Met een openingspercentage van 98% overtreft het e-mailverkeer, dat slechts een openingspercentage heeft van 20%. Dit betekent dat gasten waarschijnlijker berichten zullen zien die via WhatsApp zijn verzonden en erop zullen reageren, waardoor de communicatie efficiënter en effectiever wordt,’ aldus De Vor.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!