Eigenlijk is annulering van een evenement of boeking de start van een nieuw verkoopproces. De verplaatsingstactiek is daarbij het meest bekende middel. U als klant mag bij Gods gratie uw boeking annuleren, mits u op een andere datum in dat jaar weer terugkomt. Nou daar sta je dan, lekker met je rug tegen de muur. Dat soort processen moeten heerlijk zijn voor de klant, wanneer ze geen enkele keus gelaten wordt.
Vaak wordt een dergelijk traject nog komischer! De klant is hoogst waarschijnlijk al aardig wat financiële middelen lichter door het niet doorgaan van de boeking. En krijgt met een beetje mazzel nog te horen, dat het nieuw te plannen evenement wel aan een aantal omzetvoorwaarden moet voldoen! Dan zijn we in de situatie terecht gekomen waarbij de leverancier bepaalt hoeveel de klant betaalt. Wat vreemd dat zo’n klant never nooit meer terug komt? En wij als collega’s krijgen nog een duw mee als het gaat om betrouwbaarheid en goed ondernemerschap binnen de evenementenbranche.
In afwachting van ieders creativiteit…
Maak een mooie dag…
Otto Ph. Seibert jr.
http://twitter.com/CartonOfLyrics
Otto’s boekentip van de week:
Titel: Wij. De kunst van het manipuhelpen.
Autheur: Remco Claassen
Otto: Helpen, steunen, liefde, humor en gunnen. Dit boek helpt je dat samen te beheersen. Leuk als je op zoek bent naar je eigen nieuwe richting!
Uitgeverij: Spectrum
ISBN: 978 90 274 5723 3