Amsterdamunlocked.com stelt de stad weer open voor bezoekersAmsterdamunlocked.com stelt de stad weer open voor bezoekers
Back Back Nieuws

Amsterdamunlocked.com stelt de stad weer open voor bezoekers

22 april 2020

Het online platform ​amsterdamunlocked.com ​toont een onlinecollectie van de meest bijzondere stukken van Amsterdam, samengesteld door de sector horeca en cultuur van de hoofdstad. Deelnemers zijn onder andere Van Gogh Museum, Bimhuis, Verzetsmuseum, IDFA, Museum het Schip, Holland Casino, Milkshake Festival, Hortus Botanicus, Ziggo Dome, Artis, Melkweg en vele anderen.   

Gastcuratoren 

Drie keer per week voegt een gastcurator een stuk toe aan deze onlinecollectie en vertelt het verhaal dat erbij hoort. De virtuele expositie bestaat uit schilderijen, songs, muziekstukken, iconische gerechten, cocktails en meer.

‘We stellen de stad weer open voor bezoekers’ 

Toerismemarketingbureau ​Amsterdam Visitor Marketing​ (AVM) is initiatiefnemer van Amsterdam Unlocked.  AVM-eigenaar Rick Blom: ‘Met onze producten, zoals Minicards, zijn we al meer dan twintig jaar werkzaam in de toerismesector in Amsterdam. De stad is nu dicht. Dat gaat ons aan het hart. Ook in deze tijd willen we bezoekers blijven inspireren en de verhalen blijven vertellen die bij deze stad horen. Met deze onlinecollectie stellen we de stad weer open.’

Aandacht genereren

Amsterdam Unlocked wil niet alleen aandacht genereren voor de musea, horeca en podia die het nu moeilijk hebben, maar wil ook proberen die aandacht om te zetten in geld, door bij de ingebrachte stukken te verwijzen naar een online verkoopkanaal of donatielink.   

De Insta-collectie van #nederlandunlocked 

Amsterdam Unlocked is niet alleen nieuwsgierig naar wat de Amsterdamse horeca- en cultuursector aan bijzondere stukken inbrengt. Het platform vraagt alle Nederlanders om hun deuren open te zetten om een eigen stuk aan de groeiende collectie toe te voegen door een foto met #nederlandunlocked op Instagram te posten. ‘Het zou geweldig zijn als we in deze tijd nog een onlinecollectie kunnen creëren, maar dan van de persoonlijke topstukken en de verhalen die erbij horen van Nederlanders zelf om elkaar zo te blijven inspireren.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!