Back Back Nieuws

Amsterdam RAI vier nominaties voor ExpoJaarprijs

20 oktober 2010
Amsterdam RAI is goed vertegenwoordigd bij de nominaties voor de Nationale ExpoJaarprijs 2010. Amsterdam RAI of deelnemers aan evenementen van de RAI zijn in twee van de vijf categorieën genomineerd voor de prestigieuze prijs. De Nationale ExpoJaarprijs is de enige prijs in Nederland die succesvolle beurs,- congres- en eventconcepten en beurs-, congres-, en eventdeelnames beloont.

Amsterdam RAI is met Intertraffic Amsterdam, Building Holland en deelnemers van Art Amsterdam en Bakkerij Dagen maar liefst vier keer vertegenwoordigd bij de nominaties voor de ExpoJaarprijs.

Intertraffic, Building Holland

Intertraffic, de toonaangevende internationale vakbeurs voor verkeerstechnologie, presenteerde voor de eerste maal een live showcase voor coöperatieve systemen. De uitdaging lag in het voor het publiek zichtbaar maken van hightech totale mobiliteitsprojecten op de beursvloer én op de weg. Hiervoor werden demonstraties, demoroutes en een toegespitst expositiegedeelte gecombineerd met een hoogwaardig congres ingezet. Tevens werd een eigen vakblad gelanceerd onder de naam Intertraffic World. Intertraffic is genomineerd in de categorie ‘Beste innovatieve aanpak voor beurs en beurs- of eventdeelname’.

De nationale vakbeurs Building Holland introduceerde in samenwerking met VBI een live case waarin 29 vooraf zorgvuldig geselecteerde, toonaangevende partijen het nieuwe bouwen lieten zien. Het themaplein Integraal Bouwen was in zijn complexiteit, omvang en technische uitvoering binnen de RAI een absoluut unicum, en heeftlaten zien waar innovatieve partners in de bouwbranche toe in staat zijn. Building Holland is genomineerd in de categorie ‘Beste business-to-business beurs- of eventdeelname’.

Art Amsterdam, Bakkerij Dagen

Ook twee deelnemers aan evenementen van Amsterdam RAI zijn genomineerd. Trendbeheer is genomineerd in de categorie ‘Beste innovatieve aanpak voor beurs en beurs- of eventdeelname’. Trendbeheer, internettijdschrift over kunst en beeldcultuur, presenteerde op de publieksbeurs Art Amsterdam 2010 middels ‘live beam’ schaal 1 op 1 werk dat op dat moment elders getoond werd. Een metatentoonstelling, het netwerk als onderwerp, echt versus virtueel.

In de categorie ‘Beste business-to-business beurs- of eventdeelname’ is tevens de beursdeelname van Meneba op de nationale vakbeurs Bakkerij Dagen opgenomen.

Meneba introduceerde een derde variant van het bakkersmerk Ruwe Bolster: de Rustiek. Uniek aan de stand was de ruwe uitstraling van de stand die overal in terugkwam. Van de met ruw hout opgetrokken wanden tot de statafels met betonlook. Elke 20 minuten transformeerde de stand van Meneba van kleur om de aandacht te vestigen op een andere Ruwe Bolster, ondersteund middels een korte maar aansprekende film die werd uitgezonden op een groot scherm.

Marketingcommunicatiemix

Marieke Visser, Head of Marketing Services RAIExhibitions van Amsterdam RAI: “Live communicatie is en blijft een belangrijk onderdeel binnen de totale marketingcommunicatiemix. Het succes van een beurs wordt mede bepaald door de gezamenlijke inspanningen van al onze stakeholders. We zijn dan ook net zo trots op de nominaties van onze beursdeelnemers, als op de nominaties van onze eigen beurzen.”

De winnaars van de NationaleExpoJaarprijs 2010 worden op woensdag 1 december aanstaande in de Brabanthallen in Den Bosch bekend gemaakt. Meer informatie is te vinden op www.expojaarprijs.nl .

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!