Back Back Nieuws

Amsterdam ArenA en Huawei kondigen partnerovereenkomst aan

23 mei 2014

De
Nederlandse voetbalclub Ajax en Amsterdam ArenA hebben een partnerovereenkomst
getekend met Huawei, een toonaangevende wereldwijde ICT dienstverlener. De
partijen kondigen dat donderdag aan in de Amsterdam ArenA. Volgens de
overeenkomst wordt Huawei Official Partner van Ajax en business partner van de
Amsterdam ArenA.

Technologie-overeenkomst
In de
vijfjarige technologie-overeenkomst zal Huawei, dat al jaren marktleider is op
het gebied van draadloze technologie, de grootste open wireless LAN
infrastructuur van Nederland opzetten in de Amsterdam ArenA. De Amsterdam ArenA
en Ajax zullen door dit Wifi netwerk in staat worden gesteld nieuwe diensten
aan te bieden aan fans en bezoekers dat hun ervaring in het stadion zal
verrijken. Naar verwachting kunnen alle bezoekers van de ArenA vanaf begin 2015
het Wifi netwerk optimaal gebruiken. Tijdens wedstrijden van Ajax zal het
gebruik van Wifi gratis zijn.

Sponsorpakket
De officiële
partnerovereenkomst met Ajax zal drie jaar duren. In het sponsorpakket is
afgesproken dat het merk aanwezig zal zijn tijdens wedstrijden van Ajax door
middel van LED borden en zichtbaarheid in de offline en online media van de
club. Het pakket biedt Huawei de mogelijkheid om naamsbekendheid te verhogen en
omvat verschillende elementen voor
merkactivatie.

State-of-the-art technologie
“Amsterdam
ArenA is altijd op zoek naar state-of-the-art technologie die onze bezoekers
ten goede zal komen”, vertelt Henk Markerink, directeur van Amsterdam ArenA. “De
innovatieve oplossing van Huawei maakt het voor ons mogelijk om het stadion van
een volledig Wifi-netwerk te voorzien en dat past bij onze ambities. We zijn
erg blij om samen te werken met zo'n groot internationaal bedrijf en een
verbetering van onze dienstverlening naar onze klanten mogelijk te maken.”

Merkstrategie
Wang Dexian,
CEO van Huawei Technologies Nederland: “Huawei is verheugd om samen te werken
met Ajax, een van de meest succesvolle voetbalclubs ooit, en met de Amsterdam
ArenA, het meest vooruitstrevende stadion in Nederland, om zo onze langdurige
betrokkenheid in Nederland te tonen. Sport is een zeer belangrijk onderdeel van
onze merkstrategie en we werken daarom al samen met een aantal van de grootste
clubs in de wereld. Deze strategische samenwerking zal ook bijdragen aan de
ontwikkeling van een nieuwe breedbandoplossing voor stadions in Nederland en
aan onze innovatieve technologieën die fans en bezoekers nieuwe en betere
ervaringen zullen brengen.”

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!