Back Back Nieuws

Amsterdam ArenA beleeft première Sensation Into the Wild

08 juli 2013
Ruim 40.000 danceliefhebbers uit meer dan 75 landen beleefden afgelopen weekend de wereldpremière van de nieuwe show van Sensation: ‘Into the Wild’. De show die al enkele maanden geleden was uitverkocht, staat helemaal in het teken van de jacht tussen mannen en vrouwen en het dierlijk instinct dat daarbij de overhand neemt. De Nederlandse première is de kick-off van de internationale tournee, die langs meer dan 20 landen trekt. Traditiegetrouw werd voorafgaand aan de show een veiling georganiseerd met dance4life. De opbrengst van de veiling leverde, samen met onder andere de vaste donatie uit de kaartverkoop, een totaalbedrag van € 323.600,- op.

Slangen en loerende ogen
De Amsterdam Arena was tijdelijk verbouwd tot een futuristische stadsjungle vol special effects, acrobatiek, vuurshows en muziek van internationale grootheden als Fedde Le Grand, Nicky Romero en Mark Knight. Opmerkelijk waren de twee reusachtige lichtgevende slangen die zich wellustig verstrengeld in elkaar rondom de DJ-booth bevonden. Ook in het oog sprongen de dubbele lasers die als loerende ogen in de nacht over de bezoekers gluurden, op zoek naar een prooi. Met speciale polsbandjes die via RFID op afstand bestuurd konden worden, werden alle bezoekers letterlijk en figuurlijk onderdeel van diverse lichtshows. Met de polsbandjes die iedere bezoeker droeg, konden alle mogelijke vormen over het gehele veld worden geprojecteerd. ‘Elk polsbandje geeft een eigen kleur op de juiste plek. We kunnen precies zien waar welk polsbandje zich bevindt in het veld. Door de juiste bandjes op te laten lichten in de juiste kleur, kun je elke vorm weergeven,’ aldus Thom Bartelse, marketing manager Sensation.

DJs zwepen de jacht op
‘De DJ’s moesten toewerken naar een climax waarbij de bezoekers werden meegenomen van het begin tot het einde van de verleidelijke jacht tussen mannen en vrouwen. Zo past bij het ontwaken van onze innerlijke wilde beesten op zoek naar een prooi, een andere muziekstijl dan het hoogtepunt tussen mensen die zich met de meest dierlijke lust op elkaar storten,’ vertelt Erick Eerdhuizen, music director bij Sensation. ‘Elke DJ geeft een ander gevoel die precies past in het verhaal dat we die avond willen vertellen. In dit geval de jacht tussen mannen en vrouwen.’ Van eigen bodem stonden Nicky Romero, Fedde Le Grand en het duo Sunnery James en Ryan Marciano achter de draaitafels. Nic Fanciulli en Mark Knight maken samen met Sensation-icoon Mr. White de line-up compleet.

Doutzen neemt € 117.600,- in ontvangst voor dance4life
Voordat de avond begon, werd ook dit jaar samen met dance4life een veiling georganiseerd waarbij de opbrengst naar de organisatie gaat die jongeren wereldwijd voorlichting geeft over seks, hiv en aids. Onder leiding van ambassadrice Doutzen Kroes werd € 117.600,- ingezameld. Samen met onder andere de vaste donatie uit elk Sensationkaartje dat verkocht wordt - van elk verkocht kaartje voor Sensation Amsterdam gaat € 0,50 naar dance4life - is dit jaar totaal € 323.600,- opgehaald. Op de veiling werd onder meer een stylingsessie door Nikkie Plessen, een lunch met Minister Ploumen en  Victoria’s Secret kleding van Doutzen Kroes geveild.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!