allOut, hét mediafestival van Nederland, strijkt neer op festivalterrein Thuishaven
03 juni 2019MWG is de branchevereniging van en voor mensen werkzaam in de media of marketingcommunicatie. Op 16 mei 2019 organiseerde ze in samenwerking met het evenementenbureau the Oval Office als producerende partij het jaarlijks allOut congres dit keer geheel in festivalsfeer en maakte de uitreiking van de AMMA awards onderdeel uit van het evenement. ‘Een goede keuze om alles op dezelfde locatie en op één dag te doen’, aldus Anouk van Iperen van Starcom, genomineerd voor beste mediastrategie voor Samsung.
Dresscode: festival chique. En met een lekker zonnetje erbij en immer aanwezige DJ tunetjes op de achtergrond waande je je daadwerkelijk in ongedwongen festivallandsfeer. Perfecte setting om je eens even heerlijk te trakteren op een portie netwerken en frisse nieuwe ideeën opdoen buiten de kantoortuinen.
Outspoken
Thuishaven ontving in de circustent, de loods en het café en de extra neergezette ‘kas’ tientallen keynotes. Thema: Outspoken. Woordkunstenaar Derek Otte en Futurist Patrick Dixon verzorgden de kick off.
Ruim 400 aanwezigen stelden vervolgens via de Woov app hun eigen timetable samen en luisterden de rest van de middag naar de nieuwste ontwikkelingen, best practises, persoonlijke verhalen of onderwierpen zich aan quizzes.
‘Ik had wel langer naar de sprekers kunnen luisteren’, vertelde Anouk van Starcom na afloop. ‘De rode draad die ik zag in de verhalen van vandaag is dat integratie van data en content en het centraal stellen van klanten cruciaal is om succesvol te zijn. En dat je altijd kritisch moet blijven kijken naar wat je aan het doen bent. Het ‘even uit het werk’ zijn vandaag was zeker ook aanleiding om me dat te realiseren.’
Geheime tape
Ik liet me deze dag met name inspireren door vrouwen. En Peter van der Voorst. En weet nu meer over aantallen subscribers op YouTube en hoe je er meer van krijgt. Wist jij dat de best bekeken Nederlandse video op YouTube van Fortnite Fan is: een parodie op ‘Fan’ van Ronnie Flex featuring Famke Louise? Ken je de podcast ‘The Journey’ van KLM waarmee zij nieuwe reizigers bereiken? Een must-listen. LINDA droomt en ligt wakker, maar blijft overeind in de print media. Hoe ze dat doen? Je had er bij moeten zijn. Barbara Barend zag met Helden Media háár droom werkelijkheid worden en verbindt adverteerders aan verhalen. Peter van der Voorst, directeur RTL, bedacht als klein jongetje verhalen en sprak ze – net als ik – in op cassettebandjes. We luisterden naar zijn geheime tape.
Festivalterrein
Het terrein biedt veel ruimte om te bewegen en de zintuigen te prikkelen. Speciaal voor vandaag is een loods ingericht met speelautomaten voor wat ontspanning. Genoeg verleidelijke traktaties om uit te kiezen tussen de sprekers door, zoals een ijsje of een heus disco dip bad. Er was streetfood te verkrijgen bij diverse foodtrucks. Tosti’s, ramen, verse salades en vega shoarma pita’s, voor lunch en diner. Wie een ticket tot de circustent had kon hier aan tafel genieten van een uitgeserveerd ‘Eat you heart Out’ diner van De Borrelfabriek. Een thuiswedstrijd voor hen aangezien ze op een steenworp afstand gehuisvest zijn.
Outstanding show en AMMA awards
En toen was het tijd voor het avondprogramma. De prijzen - verdeeld over 14 categorieën - werden gedurende een goed georganiseerde twee uur durende show uitgereikt door Geraldine Kemper en Jan Versteegh. Geraldine: ‘Ik ben bekend met het Thuishaven terrein en kom er graag. De extra zaal die bijgebouwd is voor de uitreiking van de AMMA-awards is een mooie toevoeging aan de locatie en biedt extra kansen voor zakelijke evenementen.'
Outrageous
Voor wie de dag nog niet lang genoeg was kon het festival dansend afsluiten in de Loods op het Outrageous slotfeest omringd met entertainment en DJ’s. Graag tot volgend jaar. Of tot Thuishaven.
Over en ‘out’.
Door > Lilian Kuerten
Goed artikel?
Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!