Back Back Nieuws

Ahoy biedt podium voor trend in autodesign

20 augustus 2013

‘Carwrappen’
is een van de meest besproken trends onder autoliefhebbers in de afgelopen
jaren. Door middel van speciale folies is het mogelijk om een auto in alle
denkbare designs te personaliseren. Doordat de folies bovendien een
beschermende werking tegen weersinvloeden hebben, is de populariteit van deze
vorm van ‘tuning’ enorm aan het toenemen. Reden temeer om een live competitie
annex demonstratie op 100% Tuning, 12 en 13 oktober in Ahoy Rotterdam, te
organiseren.

Grote belangstelling voor carwrappen
‘Waar het carwrappen in eerste instantie
vooral toepassingen zag in de reclamewereld, zie je tegenwoordig een grote
belangstelling bij de ‘gewone’ autoliefhebber’, aldus eventmanager
Patrick Heerinckx van Ahoy Rotterdam. ‘Een
carwrap gaat zo’n 5 jaar mee, waarna je de folie er weer af haalt en je de auto
als ervoor terugkrijgt. Ondertussen heb je in een unieke, gepersonaliseerde
auto rondgereden. Dat spreekt aan en is voor steeds meer mensen een
interessante en betaalbare optie’.

Spectaculaire driftdemonstraties
Tijdens de
10e editie van 100% Tuning kunnen autoliefhebbers terecht voor honderden unieke
showcars, stands op het gebied van design & performance en het nieuwste op het gebied van In Car Entertainment. Op
het buitenterrein van Ahoy Rotterdam wordt wederom de AutoWeek Action Arena
opgebouwd. Hier kan het publiek genieten van spectaculaire
driftdemonstraties van onder andere het Falken-team en de Franse motorcoureur
Jorian Ponomareff. De combinatie van showcars en
entertainment beweegt jaarlijks ca. 45.000 bezoekers naar Ahoy.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!