31 maart 2015

‘Afwijken van de standaard’ levert MOVE tweede Europese award op

Rubrieken

De zeventiende editie van Benelux Event Awards (BEA) vond maandagavond plaats in Antwerpen. Een vakjury beoordeelde – voorafgaand aan de uitreiking – cases in Nederland en België op ROI, creativiteit en implementatie van uitwerking. Daarbij viel Experience Marketing bureau MOVE als enige Nederlandse bureau in de prijzen. MOVE werd winnaar van de zilveren BEA met de case Sol Indepence Day.

Winning case
Klinkt je die case bekend in de oren? Dat zou zeker kunnen! In oktober 2014 ontving het bureau uit Haarlem met deze case ook al ook al de European Best of Event Awards (EuBea) in verschillende categorieën (Business-to-Interal events, Overall Award for Value for Money en Evaluation).

Aan de tand gevoeld
Sinds november hebben de kandidaten in verschillende live sessies hun case verdedigd voor een 15-koppige jury bestaande uit Nederlands- en Franstalige senior event professionals. Gedurende de sessies werden de kandidaten stevig aan de tand gevoeld over strategie, conceptontwikkeling, gebruik van nieuwe technologieën en efficiënte uitvoering van hun case.

Afgeweken van de standaard
‘De Sol case viel op door de indrukwekkende resultaten gecombineerd met een sterk creatief concept. Bovendien is er sterk afgeweken van de standaard aanpak voor een strategisch business congres voor senior managers. Met als resultaat een transformatie in gedrag van de deelnemers en meetbare impact op de business,’ zo vertelt Bart Smulders, Managing Partner bij MOVE, naar aanleiding van het juryrapport.

Gamechangers
‘Wij geloven dat events gamechangers kunnen zijn voor een organisatie. Om dit bereiken hebben wij ons gericht op het veranderen van gedrag. Daarvoor hebben we een event journey gecreëerd die impactvol en verrassend is. Die aanpak leidde tot de transformatie die onze klant wilde,’ aldus Victor Neyndorff, Creative Partner bij MOVE.

Over MOVE
MOVE is gespecialiseerd in Experience Marketing & Events en het bedrijf bedenkt en organiseert event- en interactieve marketingactiviteiten voor opdrachtgevers zoals Heineken International, Google, Nintendo, Adobe, Sanoma, Ebay, Marktplaats en YouTube.