Back
Nieuws
Adrenalin ohne Ende: Walibi Holland richt zich op Duitse markt
18 July 2016Je kunt ze zo voorbij zien rijden in het Veluwe gebied, vijf bussen waar Walibi Holland achterop promotie maakt voor vette ritten in een achtbaan. Er zijn echter twee bussen waar geen #HARDGAAN op staat, maar Adrenalin ohne Ende; de Duitse variant van #HARDGAAN.
Een regionale mediacampagne is op zich niet zo bijzonder, maar wel als deze in het Duits is. Walibi Holland richt zich hiermee op de Duitse toerist in het Veluwe gebied. Een markt die voor de toeristische branche bijzonder interessant is. Vorige maand nog, berichtten diverse media dat uit een onderzoek van het Centraal Bureau voor Statistiek naar voren kwam dat Duitse toeristen het meeste uitgeven in ons land.
Bijna de helft van alles wat buitenlandse reizigers in Nederland uitgeven, is afkomstig van Duitse vakantiegangers, dagjesmensen en zakenreizigers. In 2015 gaven Duitsers 4,9 miljard euro in Nederland uit, op een totaal van 10,2 miljard euro. (CBS, juni 2016).
Duitse radio en online campagne
Walibi Holland is zich al langer bewust van de Duitse toerist. Naast de busreclame die momenteel in de directe regio rondrijdt heeft Walibi een Duitse radiospot en een online campagne met video in de deelstaat Nordrhein Westfalen lopen.
Een regionale mediacampagne is op zich niet zo bijzonder, maar wel als deze in het Duits is. Walibi Holland richt zich hiermee op de Duitse toerist in het Veluwe gebied. Een markt die voor de toeristische branche bijzonder interessant is. Vorige maand nog, berichtten diverse media dat uit een onderzoek van het Centraal Bureau voor Statistiek naar voren kwam dat Duitse toeristen het meeste uitgeven in ons land.
Bijna de helft van alles wat buitenlandse reizigers in Nederland uitgeven, is afkomstig van Duitse vakantiegangers, dagjesmensen en zakenreizigers. In 2015 gaven Duitsers 4,9 miljard euro in Nederland uit, op een totaal van 10,2 miljard euro. (CBS, juni 2016).
Duitse radio en online campagne
Walibi Holland is zich al langer bewust van de Duitse toerist. Naast de busreclame die momenteel in de directe regio rondrijdt heeft Walibi een Duitse radiospot en een online campagne met video in de deelstaat Nordrhein Westfalen lopen.
Marc Antonioli, Manager Marketing & Sales: Wij willen Duitse toeristen net zo goed het gevoel geven een welkome gast te zijn als de Nederlandse gasten. Een stukje Duitse communicatie gericht op de teenagers & young adults over de grens, maar ook in de regio, is dan een eerste handreiking die we ze kunnen geven.
Adrenalin ohne Ende
Adrenalin ohne Ende
De hashtag #HARDGAAN is een begrip welke de Duitsers niet zo snel zullen begrijpen, maar de woorden Adrenalin ohne Ende wel. Zowel #HARDGAAN als Adrenalin ohne Ende komen op hetzelfde neer: Walibi Holland is the place to be voor adrenalinejunkies. Achtbanen zoals Goliath en Speed of Sound, maar ook de nieuwste achtbaan Lost Gravity zorgen voor een flinke shot adrenaline. Walibi Holland positioneert zichzelf daarmee als eindbestemming in de zoektocht van tieners en jong volwassenen naar de beste vrijetijdsbesteding: de ultieme kicks vind je in Biddinghuizen.
Fotocredits: Walibi
Fotocredits: Walibi
Goed artikel?
Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!