Back Back Nieuws

Activatie: Tele2 en INDIE Amsterdam bouwen Frans dorp om tot Nederland

09 augustus 2016
Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
Sinds eind vorig jaar daagt Tele2 Nederland uit om het internet
'helemaal leeg te trekken'. Met de in april geïntroduceerde goedkoopste en
grootste buitenlandbundels van Nederland kan dat nu ook over de grens.
Tele2 liet dit weekend op bijzondere wijze zien dat je in het buitenland
kunt internetten alsof je thuis bent. Ze haalde thuis letterlijk naar
elders: tijdens zwarte zaterdag werd een klein Frans dorp aan de Route
du Soleil compleet omgebouwd tot miniversie van Nederland. Dit weekend
lanceerde de provider een korte film waarin de opmerkelijke
transformatie te zien is. De campagne is het resultaat van de
samenwerking tussen Tele2, INDIE Amsterdam en WeFilm.

Nederlandse oase langs de drukste snelweg van Europa
Sinds
begin dit jaar zijn de tarieven voor roaming flink omlaag gegaan. Tele2
introduceerde ook nieuwe buitenlandbundels, zoals 1GB voor tien euro
die een hele maand geldig is. Veel Nederlanders zijn echter niet op de
hoogte van de voordelige opties en nog altijd als de dood voor hoge
kosten. Tijd voor een volgende datarevolutie; ook in het buitenland
moeten we kunnen YouTuben tot we scheel kijken en appen tot onze vingers
blauw zien. Met de hulp van Nederlandse iconen als FEBO, Jumbo, Amstel
én Frans Bauer werden vakantiegangers verrast met een Nederlandse oase,
pal langs de drukste snelweg van Europa.

Op zoek naar de boodschap
Cilesta van Doorn,
Managing Director Brand & Communications bij Tele2: 'We zijn op zoek
gegaan naar een manier om te laten zien dat internetten in het
buitenland niet gelijk staat aan gigantische rekeningen. Wat ons betreft
is de tijd voorbij dat mensen angstig hun roaming uitzetten zodra ze de
grens over zijn. Prima als je even offline wilt zijn, maar tegen
diegenen die door willen appen, mailen en surfen zeggen wij: trek het
internet ook in het buitenland helemaal leeg.'

Zelfs de polonaise werd ingezet!
Creative Directors
Rogier de Bruin en Emilio de Haan van INDIE Amsterdam, over de actie: 'Internet alsof je in Nederland bent, dat vonden we een hele sterke
belofte. Er zat dus maar één ding op: een fraai ongerept Frans dorpje
ombouwen tot een oer-Hollands oord. Het was mooi om te zien dat de
Nederlandse vakantiegangers zich echt ook echt meteen thuis voelden.
Voordat we het wisten werd de polonaise al ingezet, en stonden de eerste
beelden op Facebook.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!