Back Back Nieuws

AccorHotels breidt aanbod met wereldwijde luxemerken

21 juli 2016
Nadat de algemene vergadering van aandeelhouders op 12 juli 2016 haar goedkeuring uitsprak, kondigde AccorHotels Group officieel de acquisitie aan van FRHI Hotels & Resorts (FRHI), met de drie prestigieuze luxehotelmerken Fairmont, Raffles en Swissôtel.

Met de overname van deze drie belangrijke merken wordt AccorHotels ook meteen een toonaangevende speler op de wereldwijde luxehotel markt. Daarnaast verhoogt de groep zijn groeipotentieel en winstgevendheid op lange termijn en breidt AccorHotels zijn aanwezigheid aanzienlijk uit in Noord-Amerika, de grootste en meest invloedrijke consumentenmarkt ter wereld.

‘De overname van deze drie iconische luxehotel merken vormt een historische mijlpaal voor AccorHotels. De overnames maken de weg vrij voor indrukwekkende groeivooruitzichten. Onze internationale aanwezigheid wordt nu sterker dan ooit, en we kunnen werken aan het opbouwen van waarde op lange termijn’, zegt Sébastien Bazin, voorzitter en Chief Executive Officer van AccorHotels.

Merken met wereldfaam
De nieuwste aanwinsten in het wereldwijde netwerk van AccorHotels zijn hotelmerken met wereldfaam en voegen enkele van de meest bijzondere en historische hotels ter wereld toe aan hun portefeuille. Verder beschikken ze over een strategische ligging in grote wereldsteden: Het Savoy in Londen, het Raffles in Singapore, het Fairmont in San Francisco, het Plaza in New York, het Fairmont Le Château Frontenac in Quebec City en Le Royal Monceau Raffles in Parijs.

Groeipotentieel
FRHI geniet een uitstekende reputatie en kan bogen op diepgaande kennis van de beheer- en marketingactiviteiten in het luxehotel segment. AccorHotels van zijn kant biedt een solide, globaal operationeel platform, een uitgebreid loyaliteitsprogramma en digitale mogelijkheden die tot de beste in de sector horen. Dankzij de combinatie van al deze troeven is de groep uitstekend geplaatst om het meeste rendement en het beste groeipotentieel te leveren in alle marktsegmenten.

‘We blijven onze gasten een ongeëvenaarde service garanderen. Daarnaast streven we ook naar een uitstekend investeringsrendement voor onze aandeelhouders en hoteleigenaars’, gaat Bazin verder. ‘Door gebruik te maken van de operationele synergieën tussen FRHI en AccorHotels kunnen we een nog snellere groei garanderen van onze luxemerken en onze gasten keuze bieden uit nog meer interessante hotels en bestemmingen.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!