Back Back Nieuws

Accor Hotels optimaliseert service aan gasten

15 april 2007
Accor Hotels
Nederland optimaliseert haar reserveringsproces met behulp van de Avaya
Communication Manager. Bovendien gaat de hotelgroep gebruikmaken van Avaya
Contact Center Expres. Met beide oplossingen geeft Accor invulling aan de
verdere verbetering van haar service aan de
hotelgasten.

Avaya
Contact Center Express is een multichannel softwareoplossing voor kleinschalige
callcenters en voorziet onder meer in Intelligent Routing en Computer Telephony
Integration (CTI). In het contact met de gasten beschikt Accor nu over
mogelijkheden om gebruik te maken van multimediale interactie via spraak, web
chat en e-mail. 

Volgens IT
Manager Dirk Kenter van Accor Hotels Nederland kunnen met behulp van het nieuwe
systeem meer gesprekken worden afgehandeld. "Daarmee dringen we de wachttijden
terug, waarmee we onze service aan de gasten naar een nog hoger niveau tillen.
Bovendien neemt ook de interne efficiency toe. We kunnen effectiever dan tot nu
toe omgaan met de beschikbare mensen in het callcenter."

Avaya
Communication Manager biedt intelligente communicatietoepassingen op basis van
hoogwaardige, betrouwbare en sterk schaalbare telefonie. Met deze
softwareoplossing beschikt Accor over een groot aantal functionaliteiten. Avaya
Communication Manager onderscheidt zich door uitstekende
configuratiemogelijkheden en eenvoudig beheer. 

Accor maakt
al geruime tijd gebruik van de Avaya Integral 55 HotCom-applicaties. Avaya
HotCom omvat hardware en software gericht op typische hotelmanagementprocessen.
Gedacht moet worden aan het in- en uitchecken van gasten, het vastleggen van hun
gegevens en het bieden van roomservice. Door de overname in 2004 van Tenovis,
Europees leverancier van zakelijke communicatiesystemen, verwierf Avaya een
sterke positie in de hotelbranche. De Amsterdamse hotels van Accor die met het
Tenovis-systeem waren uitgerust, zijn inmiddels gekoppeld aan het Avaya Contact
Center met behoud van alle mogelijkheden.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!