Back Back Nieuws

ABN AMRO en Campina ondersteunen jong talent: samenwerking Billy Elliot

20 augustus 2014
ABN AMRO en Campina kondigen vandaag hun partnership aan met de musical Billy Elliot van Joop van den Ende Theaterproducties. Billy Elliot vertelt het verhaal van een 11-jarige zoon uit een arbeidersgezin die zijn droom wil waarmaken. De musical gaat op 30 november in première in het AFAS Circustheater Den Haag. De repetities van deze musical zijn in volle gang en op de Billy sCOOL worden zes jongens klaargestoomd die de titelrol gaan spelen. Zowel de ontwikkeling van talent als de daadwerkelijke groei van talent worden mede door dit partnership met beide merken gewaarborgd. 

ABN AMRO 
ABN AMRO ondersteunt Nederlands jong talent door middel van de speciale Billy Beurs, welke ten goede komt aan de Billy sCOOL. Deze school werd vorig jaar opgericht door Joop van den Ende Theaterproducties om jong talent op te leiden in tapdans, ballet, acrobatiek, zang en spel, om uiteindelijk hun droom waar te maken en een hoofdrol te spelen in de musical Billy Elliot. Inmiddels zijn er mede dankzij de ondersteuning van ABN AMRO zes jongens gevonden die de titelrol van Billy vanaf november gaan spelen in het AFAS Circustheater Den Haag. Daarna continueert de sCOOL om meerdere Billy’s op te leiden. ‘ABN AMRO hecht er veel waarde aan om ambitie te stimuleren en ondersteunen. Dit kan de ambitie zijn van een bedrijf of instelling, maar ook van een individu. Wij zijn blij dat wij door onze betrokkenheid bij de Billy Beurs jong talent de gelegenheid geven hun dromen waar te maken,’ aldus Chris Vogelzang van ABN AMRO.

Campina 
Campina, Maurice Willemsen: ‘Campina ondersteunt Billy Elliot. ‘Die komt er wel’ gaat immers over kinderen met een gezonde dosis lef, talent en doorzettingsvermogen en dat is precies waar Billy voor staat. Een gezonde levensstijl en voeding dragen daar zeker aan bij. Met een on-pack communicatie op de Campina melk, karnemelk, vla en yoghurt zal Nederlands grootste zuivelproducent zich vanaf eind september verbinden aan Billy Elliot en kunnen consumenten via het in maart gelanceerde Eurosparenplatform kaarten bemachtigen voor exclusieve Campina voorpremières.’

Tanja Dik, Algemeen directeur Joop van den Ende Theaterproducties: ‘Wij zijn trots op deze samenwerking met ABN AMRO en Campina. Meedoen met een musical is topsport. Het vergt veel energie, inzet en tijd. Wij vinden het van belang dat kinderen in Nederland worden ondersteund op het gebied van talentontwikkeling en het is mooi dat deze vooruitstrevende organisaties ditzelfde doel nastreven.’ 

Fotograaf: Roy Beusker

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!