Dat was mijn gevoel na een, overigens zeer geslaagd, meerdaags integratie event. Wat is het toch met vervoerders? Het event startte met een reis per exclusieve trein (van Hoofddorp naar Kerkrade, met in Eindhoven een tussenstop). Tja, en dan worden vooroordelen uiteraard waarheid. Yep, inderdaad bijvoorbeeld een stremming. Helaas kon de trein na Eindhoven niet verder rijden. Natuurlijk stonden er na intensief op en neer gebel en te lang wachten wel touringcars gereed om de gasten het laatste stuk naar Kerkrade te brengen. Maar goed, eerste deel van het plan was hiermee wel in het water gevallen: Hoofddorp heeft bedrijf in Eindhoven overgenomen. Hoofddorp stopt in Eindhoven en pikt daar gasten Eindhoven en rijden vervolgens gezamenlijk door naar Kerkrade. De NS was zelf zeer te spreken over hun eigen oplossing…. Dat zal en het is ook overmacht, maar voor onze opdrachtgever vooral erg jammer. En dan heb ik het nog even niet over de ronduit amateuristische catering aan boord verzorgd door de NS (gelukkig hadden we een eigen team van professionals aan boord om de onkunde van deze club op te lossen).
Goed deze teleurstelling overleefd hebbende, zat het programma vol met
transfers per touringcars. En daar ontstond het echte ‘aargh gevoel’!
Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat ik de enige ben… (ik heb het
al vaker meegemaakt bij uiteenlopende events en met verschillende
maatschappijen): chauffeurs die niet luisteren, chauffeurs die routes
niet aanhouden, chauffeurs die draaiboeken niet hebben gelezen,
chauffeurs die adressen niet kennen, chauffeurs (die met de bagage van
onze gasten aan boord!) tussenritten gaan maken, chauffeurs die te laat
komen, chauffeurs die……..gewoon niet luisteren, eigenwijs zijn
en…….aargh! Al typende begin ik alweer te koken!