De evenementenbranche blijft een mensenbranche waarin we elkaar inspireren en van elkaar kunnen leren. Maak kennis met de Event Personality van deze week: Aad Meerhof, commercieel directeur vander LOO party & business events.
Aad: ‘Ik ben social media fan, maar wel een voorzichtige’.
– Wie is Aad Meerhof?
Na de Hogere Hotelschool in Den Haag beland in de wereld van de evenementen. Getrouwd, een dochter (niet meer thuiswonend) en een ADHD bruine labrador.
– Kort bedrijfsprofiel:
Vander LOO events geeft met een enthousiast en servicegericht team van topkoks, ontwerpers, decorbouwers en eigen projectmanagers al ruim 25 jaar invulling aan voornamelijk B2B-events. Aan haar opdrachtgevers biedt vander LOO een proactieve houding, inleving in hun materie concepten voor evenementen en de garantie van een perfecte uitvoering.
– Mijn motto:
Overtref verwachtingen!
– Het mooiste evenement dat ik georganiseerd heb:
Het laatste evenement is altijd het mooist. Daar zijn alle ervaringen uit het verleden in verwerkt met wéér een aantal nieuwe toevoegingen. Als ik dan toch een naam moet noemen dan kies ik voor ICS. Een opdrachtgever die durft, vertrouwen heeft, vertrouwen geeft en een absoluut oog voor detail heeft.
– Hoe ik de crisis heb overleefd:
Doordat wij ons al veel eerder gericht hebben op bedrijven die het evenement als marketinginstrument gebruiken, bood de crisis ons veel mogelijkheden. Marketeers zochten naar mogelijkheden, waar natuurlijk investeringen mee gemoeid zijn, maar keken ook naar het geschatte rendement.
Onze grote mate van flexibiliteit, ingegeven door eigen conceptontwikkelaars en de uitvoering in eigen beheer, maakte ons snel en stelde ons in staat om steeds weer door te schakelen. Het was voor ons misschien iets makkelijker om vooral tijd en energie te steken in het maken van plannen, omdat de boel hier financieel gewoon goed op orde was dus die zorgen hadden we niet.
– Ben ik geworden wat ik had willen zijn?
Ik heb nooit heel bewust een carrière gepland. Zowel privé als zakelijk ben ik constant ‘onderweg’. Tegenwoordig overigens wel in een betere balans waar uitdagingen en rust/ ontspanningsmomenten elkaar goed afwisselen. Ik voel me dus goed en dat beantwoord denk ik de vraag.
– Waar ik mijn inspiratie vandaan haal?
Intern door een lichting van de nieuwe generatie collega’s (de tweede generatie van der Loo manifesteert zich inmiddels binnen het bedrijf), die gemotiveerd zijn van hun kruin tot hun tenen. We werken hier met mensen die passie hebben voor ons vak. Brainstormen is met deze club een geweldige ervaring. ‘Neen’ is binnen het bedrijf eigenlijk geen optie. Extern wordt ik geïnspireerd door alles wat ik zie. Niet alleen zakelijk, maar ook privé. Wat ervaar ik als slecht, goed, uitdagend of bewonderswaardig?
– Mijn droom:
Een klein benzinetankstation in Italië met een rond tafeltje, vier stoelen en een fles landwijn.
– Ik bewonder uit de evenementenbranche:
Marco Borsato
Even nuanceren. Artiest en entrepreneur. Als entrepreneur onderuit gaan om welke reden dan ook en als artiest de draad direct weer oppikken en het podium opklimmen om volle locaties te entertainen. Ga er maar aan staan!
– Mijn gouden tip die ik altijd toepas in mijn vak/tijdens evenementen:
Maak ruimtes niet te groot. Houd het een beetje krap. Dit stimuleert het persoonlijk contact en draagt bij aan gezelligheid. Verdiep je als opdrachtgever in de partner(s) waar je mee in zee gaat.
– Deze (publieks)evenementen staan steevast in mijn agenda:
ABN AMRO Tennis toernooi in Rotterdam. En natuurlijk de AFAS Tennis Classics waar wij in opdracht van Elting/Haarhuis en AFAS de gehele inrichting en catering verzorgen. Een mooi evenement waar topsport, entertainment en netwerken prima op elkaar zijn afgestemd.
– Mijn grootste hobby:
Ja, toch wel reizen.
– Favoriete boek, tijdschrift en tv-programma:
Boek(en): De Millennium Trilogie
Tijdschrift: Quote (kom ik lekker veel bekenden tegen)
Tv-programma: Tegenlicht, The Voice of Holland en P&W
– Favoriete vakantieland en –stad:
Land: Italië en stad: Parijs. Zuid-Afrika is te gek met zijn Safari´s.
– Van deze muziek ga ik helemaal los:
Pink Floyd (en bij gelegenheid gewoon het Toppers repertoire). Vreselijk lekker om naar te luisteren vind ik The Alan Parsons Project.
– De grootste blunder:
Ooit heel lang geleden, heb ik me een keer laten verleiden om de uitvoering van de openingshandeling zelf op me te nemen. De ‘normale’ expert kon niet en op deze manier drukte het ook nog eens de kosten. Je voelt ‘m al aankomen… De twee meter hoge champagnefles waar op het moment suprême de kurk afgeschoten zou worden werkte niet. Deze pijnlijke anekdote wordt tot op de dag van vandaag nog regelmatig opgehaald.
– Hoe ‘social media’ ben ik?
Een fan, maar wel een voorzichtige. In de privésfeer sowieso niets, natuurlijk wel een zakelijk LinkedIn profiel. Ik ben van mening dat social media activiteiten voor een bedrijf er echt helemaal bijhoren, maar er moet een plan achterliggen. Het maakt natuurlijk wel gewoon onderdeel uit van je marketingstrategie.
– Over 5 jaar… :
Still alive and kicking – hopelijk in goede gezondheid.
– Wat niemand van mij weet/verwacht:
Als ik niet meer in dit vak zou werken en ik zou het me kunnen permitteren, ging ik filosofie studeren.
– Wat ik nog graag kwijt wil aan de branche:
Zorg voor ‘GASTBLIJHEID’. Dat is goed voor iedereen!