Back Back Nieuws

32.000 bezoekers op Generation Discover Festival van Shell

10 oktober 2016
Met 32.000 enthousiaste en vooral jeugdige bezoekers heeft
het Generation Discover Festival de verwachtingen overtroffen. Dit
gratis evenement vond van 1 t/m 5 oktober plaats op het Malieveld in Den
Haag. Het doel was om jongeren een onvergetelijke ervaring met techniek
te geven, zodat er meer kinderen uiteindelijk kiezen voor technische
studies. En dat heeft Nederland hard nodig. Partners in het festival
waren onder meer Museon, AkzoNobel, Geofort, BASF, Linde, Nemo, Museum
Boerhaave en de gemeente Den Haag.

Blikvangers op het Malieveld
Kinderen konden allerlei nieuwe ervaringen opdoen en aan verrassende
activiteiten deelnemen rondom de toekomst van energie, wetenschap en
technologie. Blikvangers op het Malieveld waren zes futuristische, witte
koepels en een splinternieuw reuzenrad. Het terrein was onderverdeeld
in drie thema’s: inspireren, maken en verwonderen. Bij elk thema werden
geïnteresseerde scholieren weer op een andere manier uitgedaagd. Zo
konden zij bijvoorbeeld zelf energie opwekken door te springen op een
kinetische dansvloer. Maar bijvoorbeeld ook: tekenen met een 3D-pen,
leren vliegen met drones, een eigen stad plannen en bouwen, de toekomst
stad zien met behulp van Virtual Reality of racen met zelfgemaakte
zoutwaterautootjes. Het festival heeft veel aandacht gekregen in de
nationale pers en op social media.

Generation Discover-programma
van Shell

Het Generation Discover Festival is onderdeel van het bredere Generation Discover-programma
van Shell. Hiermee wil het concern een miljoen jongeren bereiken en
hoopt zo een steentje bij te dragen aan de inzet van werkgevers,
overheid en onderwijs om techniekstudies aantrekkelijker te maken.
Marjan van Loon: ‘We zien al dat er op middelbare scholen meer
aandacht komt voor de profielen natuur en techniek, maar de doorstroom
naar technische studies blijft nog achter. We willen dat graag een zetje
geven.’

Generation Discover is door BrandBase samen met PR-bureau Edelman bedacht en geproduceerd voor Shell. 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!