2800 deelnemers ingelogd tijdens DigitalDay!2800 deelnemers ingelogd tijdens DigitalDay!
Back Back Nieuws

2800 deelnemers ingelogd tijdens DigitalDay!

29 mei 2020

DigitalDay, hét eerste én grootste digitale evenement om te ervaren wat er online allemaal mogelijk is, was afgelopen donderdag met 2800 deelnemers een groot succes. Dat er zoveel animo was, laat zien dat de evenementenbranche staat te springen om weer aan de slag te gaan!

Sprekers

Deelnemers aan DigitalDay konden via livecommunity.nl gedurende drie uur een uitgebreid programma bijwonen met verschillende sprekerssessies van sprekersbureaus Bookingworldspeakers.com, Assemblee SpeakersQuality Bookings en Despreker.nl. Joseph Oubelkas viel op met zijn indrukwekkende verhaal en tijdens de sessie Imagine… Obama meets Lion werd DigitalDay verrast met een bezoek van een levensechte George Clooney. Typhoon sprak rake woorden tijdens zijn inspirerende verhaal en met de innovatieve Tin Men & the Telephone app componeerden de bezoekers als afsluiting het geluid van DigitalDay.

Adrenaline

‘Het voelde echt als live’, zegt Stefan Heerholtz van High Profile Events vanuit de lobby bij Felix Meritis, één van de locaties van waaruit het virtuele evenement gestreamd werd. ‘Dezelfde adrenaline. Wat een energie kwam er los! Iedereen heeft nu volgens mij gezien dat we er helemaal klaar voor zijn.’ Arjen Lemstra van EventSummit: ‘Ik ben best een beetje trots. We hebben een waanzinnig evenement neergezet en aan de markt laten zien wat er wél nog kan.’

Voor bezoekers was het aangenaam switchen tussen de verschillende inhoudelijke sessies. Ook een verblijf in de lobby, waar dagvoorzitter Sophie van Hoytema de verschillende sprekers nog even kort aan de tand voelde en Dames Draaien Door voor een feestje zorgen, was het aangenaam verblijven.

Netwerkcaroussel

Het netwerkcaroussel – een netwerktool waar je plotseling één op één met een bekende óf een vreemde in gesprek werd gebracht, was een groot succes en zorgde voor waardevolle nieuwe contacten. De livechat bleef gedurende de drie uur dat het evenement duurde continu doorgaan met opmerkingen, vragen en aanbevelingen.

De liefde voor het vak straalde ervan af

Ook de reacties van de aanwezige branchegenoten waren enthousiast: ‘Ik zie zo veel bekenden! Heerlijk om elkaar hier weer te treffen.’ ‘Wat een energie, ik word hier blij van!’ Andere aanwezigen zagen eindeloos veel kansen en aanknopingspunten voor verbinding en interactie. ‘Nu kijken hoe we dit naar onze opdrachtgevers kunnen brengen: dat dit een hele goede weg is voor grootschalig bereik!’ Joris Bots van EventSummit: ‘Dit was nieuw en spannend. We hebben goed laten zien dat hybride evenementen een toevoeging kunnen zijn naast een live evenement.’

Experimenteren, testen en veranderen

Bij de paneldiscussie van #Rondjevandezaak over de 1,5 metercultuur schoof ook Denis Doeland (DDMCA) aan. ‘Experimenteren, testen en veranderen’ zijn volgens hem de toverwoorden voor een succesvolle hybride toekomst. Sluit je daar vervolgens bij aan met een waardevolle inhoud, dan heb je goud in handen. Ook Livecommunity-producer Nicole Babay ziet absoluut toekomst in het organiseren van hybride evenementen: ‘Het is geen vervanging maar een ad on. Je zult zien dat mensen die een evenement anders niet zouden kunnen bijwonen virtueel wel aanschuiven. Bovendien zie ik het als de perfecte marketingtool voor je volgende evenement. Was het digitale evenement een succes? Dan schuif je zeker aan bij de live versie!’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!