20ste uitreiking van de AMMA Awards: een virtueel spektakel20ste uitreiking van de AMMA Awards: een virtueel spektakel
Back Back Nieuws

20ste uitreiking van de AMMA Awards: een virtueel spektakel

10 juli 2020

De AMMA Uitreiking (Annual Masters of Media Awards) heeft vorige week digitaal plaatsgevonden. Het was de 20ste editie van de uitreiking van dé mediaprijzen en voor de eerste keer streek de initiatiefnemer en branchevereniging MWG neer op een virtueel terrein. 

XSAGA was oorspronkelijk gevraagd om het live spektakel vanuit de Gashouder in Amsterdam te produceren. In het belang van de sector zijn ze op zoek gegaan naar een coronaproof oplossing. Dankzij snel schakelen en een geweldige samenwerking met Live Legends, werd de award show gehouden in de volledig digitaal nagebouwde Gashouder.

Dankzij de virtuele uitreiking konden dit jaar de beste campagnes, opvallendste cases en grootste talenten alsnog gevierd worden. Jordi van de Bovenkamp, creative director bij MediaMonks, heeft als gastheer, alle kijkers op veilige afstand meegenomen langs 14 categorieën met 14 winnaars. In een sneltreinvaart kwam het beste werk uit medialand voorbij. Er werd fantastisch geschakeld tussen de greenscreen studio en diverse live locaties. 'De AMMA Awards zijn de belangrijkste prijzen in ons vakgebied. Normaal gesproken zetten we een wervelend live event neer. Vanwege corona moesten we iets anders gaan bedenken. Ik denk dat we in samenwerking met XSAGA en Live Legends het hoogst haalbare hebben neergezet binnen de digitale mogelijkheden die er zijn,' vertelt Cees Polman, interim directeur MWG.

DPG Media, het bedrijf waar kennisdeling en strategische samenwerkingen voorop staat, werd benoemd tot mediaexploitant van het jaar. Digitaal bureau van het jaar werd Storm Digital | Part of Accenture Interactive, een challenger met een sterke wil om te winnen. En de beslissende penalty, de benoeming tot mediabureau van het jaar, ging naar MediaCom. MWG streeft er al 20 jaar naar om de professionaliteit in de mediabranche te verhogen. Dit doen ze door verbindingen te leggen tussen mediapartijen en door een platform te zijn voor mensen die zich bezighouden met commerciële media. Dankzij MWG kunnen zij elkaar regelmatig ontmoeten, inspireren en hun kennis vergroten. 'Blijf mooi werk maken! Dan krijgen we volgend jaar weer zo’n geweldige award show', sprak Eric Kip voorzitter MWG na afloop van deze enerverende virtuele ervaring.

>> Bekijk hier de aftermovie

Foto > Floris Heuer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!