
Een gesprek met oprichtster Suzanne Penning
‘Er is in de afgelopen tijd – los van corona - heel veel veranderd in de entertainment business!’, vertelt Suzanne Penning, eigenaar van de Meisjes van het Compliment. ‘Waar een aantal jaren geleden voornamelijk mooie dames paradeerden tussen de gasten en het bedienend personeel in, is er een beweging gaande die gasten meer wil erkennen in hun authenticiteit. Vandaar dat je ook meer authentieke en charismatische entertainers op evenementen ziet. Als bedrijf zijn we natuurlijk heel blij met deze verandering. Iedereen wilt allemaal als mens toch het liefste echt gezien worden. Opmerkelijk is dat eventorganizers ons na een opdracht vaak vragen: hoe doen jullie dit toch?'
Anderhalvemetereconomie vraagt om andere aanpak
'Verbinding maken op evenementen is niet meer zo makkelijk als voorheen. Een borrel aan de bar na een voorstelling kan niet meer. Bij evenementen zijn er vaste plekken op 1,5-meter en door de hybride events zijn er ook veel mensen online aanwezig. De mensen die wel aanwezig zijn komen minder snel los. Een persoonlijk gesprek aangevuld met oprecht compliment brengen mensen terug bij hun hart en gevoel en haalt ze uit hun hoofd, iets wat cultuurbeleving ook teweegbrengt bij mensen. Vandaar de mooie klik die we als Meisjes van het Compliment ervaren bij TOBACCO Theater, voegt Suzanne er aan toe.'
Recht naar de essentie
'De Meisjes van het Compliment zijn specialist in het geven van positieve, persoonlijke aandacht en oprechte complimenten. De complimenten worden met de hand geschreven op een complimentenkaart. Op het kaartje staat waardering en erkenning centraal. Ze worden persoonlijk voorgelezen en uitgereikt aan de ontvanger. Uit ervaring worden de kaartjes opgeborgen als echte schatten.'
Groter dan de som van de delen
'Het oprechte goede gevoel die je de mensen zo geeft, stroomt door naar de algemene sfeer en een positieve beleving van een evenement. Het maakt de Meisjes van het Compliment een unieke aanvulling. Door hun achtergrond in psychologie, gedragswetenschap, coaching, theater, en storytelling zijn ze een expert in het verbinden en verblijden van mensen. Het zijn géén promotiemeisjes, zomaar actrices of algemene gastvrouwen, maar sociale communicatie specialisten met dito achtergrond die met aandacht jouw gast benaderen.'