10 Creatieve manieren om je merk terug te laten komen op je event10 Creatieve manieren om je merk terug te laten komen op je event
Back Back Nieuws

10 Creatieve manieren om je merk terug te laten komen op je event

04 maart 2019

 

Een live event is één van de beste manieren om je doelgroep de mogelijkheid tot interactie met jouw merk, product of organisatie te bieden. Of je nu een nieuw product lanceert of een informatief seminar of netwerkevenement organiseert, een event is dé uitgelezen kans om jouw aanwezige doelgroep te verbinden met jouw merk. Innovatieve manieren om je event te branden zijn daarom erg belangrijk. Goede event branding vergroot de naamsbekendheid, verbetert je merkperceptie en draagt bij aan de beleving van de gasten. Hoe je dat op een creatieve manier toe kunt passen?  NBC Congrescentrum geeft je tien voorbeelden om jouw merk terug te laten komen op je event.

1. GIF booth: fotohokje 2.0

Een fotohokje is een leuke toevoeging op je event of bedrijfsfeest. Je gasten vinden het altijd leuk om een aandenken in de vorm van een fotostrookje mee naar huis te nemen en te delen op hun social media.Wil je het net even anders? Denk dan eens aan de GIF booth. Deze variant op het fotohokje maakt meerdere foto's en plaatst deze achter elkaar in een klein herhalend filmpje (GIF). Het bestand kan direct naar je smartphone of e-mail worden gestuurd en je kunt de GIF volledig branden in je huisstijl.

2. Meer social media berichten met een fotobackdrop

Om social media berichten over jouw evenement te stimuleren, kun je een branded fotobackdrop op je evenement inzetten. Vrijwel iedereen vindt het namelijk leuk om een foto van zichzelf op een event te delen. Zo'n backdrop kun je volledig customizen in je eigen huisstijl en bijvoorbeeld je social media accounts. Zo zet je jouw gasten aan om foto's te delen en zorg je dat erover je gepraat wordt!

3. Een gepersonaliseerd kopje koffie

Wil je jouw gasten positief verrassen? Met dit unieke kopje koffie tover je gegarandeerd een lach op hun gezicht. Middels koffie-extract kun je iedere gewenste visual op een kopje koffie printen. Denk bijvoorbeeld aan je logo of een persoonlijke welkomstboodschap. Het NBC beschikt over drie van deze innovatieve koffieprinters die je kunt inzetten op jouw event.

4. Genieten van bedrukte zoete lekkernijen

Lekker eten (en dan met name de guilty pleasures) kan de meeste mensen écht een blij gevoel geven. Liefde gaat tenslotte door de maag. Dus hoe kun je jouw gasten nu beter aan je verbinden dan met je eigen, gepersonaliseerde cupcakes of chocolaatjes?

5. Een eigen event- of bedrijfscocktail

Liever iets anders dan een zoete lekkernij? Denk dan eens aan een eigen bedrijfscocktail. Een drankje brengt gesprekken op gang en stimuleert het netwerken. Al helemaal als de cocktail volledig in jouw huisstijl is vormgegeven en een originele naam heeft, gerelateerd aan jouw event of bedrijf.

6. Een branded break-out of cateringruimte


Een steeds vaker voorkomende manier van merkactivatie op events is het creëren van een eigen break-outruimte of cateringplein. Een goed voorbeeld hiervan is de Lipton T-Room die in 2018 op verschillende grote festivals in Nederland en België te vinden was. Met een branded subruimte geef je jouw gasten de mogelijkheid om even te ontspannen, bij te tanken of iets te eten in een ruimte die geheel in jouw huisstijl is vormgegeven.

7. Maak impact met een groot decor tijdens je presentatie

Écht indruk maken op je gasten tijdens je keynote? Dat doe je met een groot projectiedecor. Hierop kun je alle gewenste content levensgroot weergeven. Laat bijvoorbeeld een eigen decor maken in jouw huisstijl en zorg voor een memorabele beleving bij je gasten. Het NBC beschikt over een 3D projectiedecor in de Event Hall en een 4K projectiedecor in de Grand Hall.

8. Taxi's met jouw logo of huisstijl

Een goede eerste indruk begint al op de parkeerplaats. Daarom beschikken wij over twee NBC-taxi's die de gasten van en naar de entree rijden. Wil je vanaf de aankomst al opvallen? Denk er dan eens over na om deze taxi's te bestickeren met je logo of te wrappen in je huisstijlkleuren.

9. Bewegwijzering met stickers op de grond

Een leuke manier om de bewegwijzering te personaliseren is door pijlen op de grond te maken die je gasten naar de juiste zaal wijzen. Dit is vooral handig op een grotere locatie met veel subruimtes en een uitgebreid programma. Laat je huisstijlkleuren terugkomen in deze pijlen en geef elk programmaonderdeel een eigen (huisstijl)kleur. Veel duidelijker wordt het niet!

10. Laat je logo door de zaal vliegen met Gobo projectie

Door middel van Gobo projectie kun je vrijwel overal in de zaal je logo projecteren. Wat denk je bijvoorbeeld van de wanden, het plafond of op een doek? Deze techniek maakt gebruik van schijnwerpers waar een vorm overheen wordt gelegd. Zo kun je vrijwel alle designs op allerlei verschillende ondergronden weergeven.

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!