
Evenementencoördinator
Deze vacature is helaas al vervuld.
Bekijk het overzicht voor alle openstaande vacatures.

Evenementencoördinator
De corporate dienst Communicatie in Utrecht zorgt voor de communicatie met burgers, bedrijven, medewerkers en stakeholders. Evenementen zijn een steeds belangrijker onderdeel van onze dienstverlening en de corporate communicatiestrategie. Jij organiseert als coördinator grootschalige (corporate) evenementen voor de Belastingdienst.
Dit doe je bij de Belastingdienst
Bij het bedenken van nieuwe en bestaande events ben je sparringpartner voor de opdrachtgevers op directieniveau. Je zet het hele concept neer voor een event, geeft een vernieuwende invulling en bedenkt en organiseert de communicatie eromheen in overeenstemming met het merkbeleid en de huisstijl. Vanaf het begin tot het einde ben je verantwoordelijk voor zowel het evenement en de uitvoering als de financiën. Je werkt samen met de trafficbegeleider, de huisstijlcoördinator, de adviseur corporate identiteit en je collega’s van het team Evenementen. Daarnaast werk je samen met evenementen- en vormgevingsbureaus. Om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden op het gebied van evenementenorganisatie onderhoud je actief een extern netwerk.
Voor eventgebonden activiteiten neem je de rol van projectleider. Je bent onder meer verantwoordelijk voor het opstellen van een projectplan en/of draaiboek met heldere doelstellingen. Bij nieuwe concepten maak je de slagingskansen aantoonbaar. Ook voer je PR-activiteiten uit die nodig zijn voor het evenement, verzorg je de begeleiding en aansturing van (bestaande) producties en events van externe partijen, en zorg je voor het opstellen en bewaken van projectbudgetten, draaiboeken en planningen. Tot slot bewaak je de voortgang en kwaliteit. Uiteraard meet je het rendement van events, daarvoor weet je de juiste tools in te zetten.
Een bijzondere baan, omdat...
- Je aan de slag gaat in een team van sterke communicatieprofessionals met politiek-bestuurlijke sensitiviteit en up-to-date kennis van het communicatievak.
- De dienst waarvan je deel uitmaakt vanwege raakvlakken op het gebied van communicatie en dienstverlening nauw samenwerkt met de directie Communicatie van het ministerie van Financiën en de directie Klantinteractie en -services.
- Je bijdraagt aan zowel de corporate communicatie over de hele Belastingdienst als de communicatie over het uitvoerings- en handhavingsbeleid van de Belastingdienst richting burgers, bedrijven en medewerkers.
“Ieder evenement is een belangrijk communicatiemiddel en verdient speciale aandacht. Het is de uitdaging om er een onvergetelijke gebeurtenis van te maken.” Ariane, hoofd afdeling Vormgeving en Realisatie.
De Corporate Dienst Communicatie is verantwoordelijk voor de communicatie met burgers en bedrijven over hun belastingzaken. Daar onder vallen onderwerpen als dienstverlening, toezicht en handhaving. De Corporate Dienst Communicatie heeft twee kerntaken: het ondersteunen van burgers en bedrijven bij hun belastingzaken zodat zij dit zoveel mogelijk zelf kunnen regelen en het versterken van het vertrouwen in de Belastingdienst.
Onze aandachtgebieden zijn corporate communicatie, issue- en reputatiemanagement, onderzoek, publiekscommunicatie, stakeholdercommunicatie, campagnes, interne én verandercommunicatie.
We beperken ons niet tot uitsluitend advies en strategie, maar voeren ook uit. Onze professionals realiseren onder andere communicatiemiddelen en content(beheer) voor on- en offline kanalen en campagnes. Dit doen we binnen de rijksbrede en/of belastingdienst-specifieke kaders op het gebied van communicatie en de doorvertaling daarvan naar een afgestemde en eenduidige werkwijze.
Bij CDC werken ruim 100 professionals met politiek-bestuurlijke sensitiviteit en up-to-date kennis van het communicatievak. Deze professionals werken in vijf teams die goed op elkaar zijn ingespeeld en samenwerken met in- en externe stakeholders.
De organisatie - Belastingdienst
Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl/
- Je hebt hbo-werk- en -denkniveau op het gebied van marketing en communicatie, eventmanagement of hospitality en eventmanagement.
- Je hebt minimaal drie jaar ervaring als eventorganisator of in een soortgelijke functie.
- Je hebt kennis van data, content- en conceptontwikkeling en communicatie.
- Je hebt kennis op het gebied van groepsdynamica en netwerkopbouw en -onderhoud.
- Je hebt kennis van alle facetten van eventmarketing.
- Je hebt ervaring met het bedenken van een optimale customer-journey voor opdrachten.
- Je hebt ervaring met overtuigend adviseren op seniorniveau.
Jouw competenties
- omgevingsbewustzijn
- plannen en organiseren
- creativiteit
- samenwerken
- resultaatgerichtheid
We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.
Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
- Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
- Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
- Op 15 maart vinden de selectiegesprekken plaats. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.
De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.
Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren.
De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!
Een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.
Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.
Solliciteren bij de Belastingdienst
Het sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen. Hiermee willen we zoveel mogelijk te weten komen over jou, maar laten we je ook kennismaken met ons.
- Sollicitatie + selectie
- Voorselectietest
- Sollicitatiegesprek
- Assessment
- Arbeidsvoorwaarden
Meer over de sollicitatieprocedure?
Rianne de Bont, adviseur Werving & Selectie
06 - 11 41 99 32
Meer over de vacature?
Ariane Balledux, Afdelingshoofd (bereikbaar na 22 feb)
06 - 18 30 47 12