Twee hotels in België en Italië voor nhowTwee hotels in België en Italië voor nhow
Back Back Nieuws

Twee hotels in België en Italië voor nhow

29 oktober 2018

De hotelketen NH Hotel Group voegt de bestaande hotels NH Brussels Bloom (Brussel) in 2019 en NH Collection Vittorio Veneto (Rome) in 2020 aan het merk nhow toe. Samen met de huidige en recentelijk geopende hotels komt het nhow merk op een totaal van 11 hotels in Europa en Zuid-Amerika. Brussel en Rome, ieder strategische wereldbestemmingen, zullen daarmee toegevoegd worden aan het merk nhow. Het merk streeft ernaar de referentie voor de meest innoverende culturele, sociale en artistieke bewegingen van deze grote steden te zijn.

De huidige hotels NH Brussels Bloom en NH Collection Vittorio Veneto, ondergaan een grondige renovatie en worden tot het merk nhow omgetoverd. nhow Brussels en nhow Rome zullen met het onconventionele, urban design, hun gasten – bestaande uit zowel zakelijke reizigers als ook toeristen en inwoners - stimuleren, verrassen en inspireren.

Hot spots in wereldsteden

Voor Maarten Markus, Managing Director Northern-Europe van NH Hotel Group, betekent dit vier nieuwe nhow hotels onder zijn leiding. 'Ik ben erg trots op nhow Berlin en nhow Rotterdam. Deze hotels zijn de beste merkambassadeurs voor NH Hotel Group en tegelijkertijd gevestigde hot spots in Berlijn en Rotterdam. Met Brussel, Amsterdam, Londen en Frankfurt zetten we onze uitbreiding voort en verrijken we deze topbestemmingen met buitengewone hotelervaringen op het gebied van kunst, design en architectuur. Het is een enerverende tijd, want de toekomst van het merk nhow begint vandaag, en wel nu!'

nhow in België – een mix van hotel en galerij

nhow Brussels, gelegen in het levendige centrum van Brussel dichtbij de botanische tuin, is het eerste nhow hotel in België. Het nieuwe designconcept zal de essentie van het huidige NH Brussels Bloom, een creatief platform voor aanstormend kunsttalent, herformuleren met een moderne, vernieuwende blik. nhow Brussels is, met haar 305 kamers, zowel hotel als kunstgalerij en wil de hot spot van de lokale kunstscene zijn. De heropening is gepland voor de tweede helft van 2019. Het gebouw is eigendom van Pandox, een Europese marktleider in de hotelvastgoedindustrie.

nhow in Italië –een hommage aan de Eeuwige Stad

Na het eclectische nhow Milano, opent NH Hotel Group begin 2020 een tweede nhow hotel met 199 kamers in de wereldstad Rome. Het centraal gelegen NH Collection Vittorio Veneto, eigendom van de NH Hotel Group, krijgt een nieuw gezicht. Het nieuwe interieur design is geïnspireerd op de rijke geschiedenis van deze keizerlijke stad en herformuleert bekende symbolen uit deze invloedrijke periode in een moderne jas. nhow Rome is een weerspiegeling van de grandeur van het keizerrijk en haar historische nalatenschap: de eeuwige stad door de ogen van een hedendaags, onconventioneel merk.

nhow London – London reloaded

Halverwege 2019 opent nhow London, met in totaal 190 kamers, in het hippe stadsdeel Shoreditch. Het concept van het Britse architectuur- en design bureau Project Orange omvat de geschiedenis van de Britse hoofdstad onder het motto London Reloaded. De verantwoordelijke architect hiervoor is het bureau van Foster + Partners, opgericht door Sir Norman Foster.
nhow Amsterdam RAI – een symbool voor de diversiteit van Amsterdam.

nhow Amsterdam RAI – een symbool voor de diversiteit van Amsterdam

Op 26 september jl., heeft de pers de eerste indrukken opgedaan van het interieur design van de toekomstige multiculturele hot spot nhow Amsterdam RAI, waarvan de opening begin 2020 zal zijn. Met 650 kamers, 25 verdiepingen en een hoogte van 91 meter, zal nhow Amsterdam RAI het grootste nieuw gebouwde hotel in de Benelux zijn. NH Hotel Group werkt hard aan de voortgang van het project tezamen met een haar partners beurs- en congrescentrum RAI Amsterdam, de projectontwikkelaar COD / Being Development en het wereldberoemde architectenbureau OMA, opgericht door Rem Koolhaas. Het gebouw verwijst naar één van de meest iconische kenmerken van RAI Amsterdam: de reclamezuil, beter bekend als "Het Signaal". Door de drie op elkaar liggende driehoeken wijst het gebouw in vele richtingen en symboliseert het zo de diversiteit van het verleden, het heden en de toekomst van de stad Amsterdam.

Het ontwerp van de kamers is geïnspireerd op de zes windrichtingen waarnaar de hoeken van het gebouw wijzen: zuid, oost, noord, zuidwest, zuidoost en noordwest. Thema's uit de Gouden Eeuw van Amsterdam als een commercieel centrum van Europa zijn duidelijk zichtbaar in de kamers, in combinatie met bekende internationale symbolen, zoals mandala's uit India, Mexicaanse "Día de Muertos" doodshoofden en kersenbloesem uit Japan: alle symbolen komen terug in een moderne, internationale setting.

In 2021 opent nhow Frankfurt als een viersterrenhotel met 375 kamers en verrijkt hiermee de wolkenkrabber ONE, gelegen in de bloeiende Europese wijk. Het is een plek van inspiratie, ontspanning en creatieve uitwisseling. nhow Frankfurt richt zich op de belevenis van de financiële stad en herinterpreteert kunst en geld.

nhow Marseille – een remix van de mooie Provence en de flair van de havenstad Marseille

Afgelopen september is in de stad Marseille het eerste hotel van het merk nhow geopend in Frankrijk. nhow Marseille is gelegen aan de Corniche, direct aan de kust, in één van de mooiste baaien van de Middellandse Zee. De architecten uit Marseille, tevens vertegenwoordigers van de SHPB (Société Hôtelière du Palm Beach), Claire Fatosme en Christian Lefèvre zijn samen met de Italiaanse architecte Teresa Sapey verantwoordelijk voor de renovatie van het hotel . Het hotel heeft 150 kamers, waaronder een nhow Penthouse suite van 130 m², en completeert zijn aanbod met drie bars, een restaurant, spa, zwembad, 14 vergaderzalen met een maximum capaciteit voor méér dan 400 personen en een auditorium met 322 plaatsen.

Het merk nhow

nhow is het urban lifestyle- en designmerk van NH Hotel Group. Elk nhow hotel heeft zijn eigen persoonlijkheid en is geïnspireerd op de stad waarin het hotel is gevestigd. Met nhow slaat NH Hotel Group een nieuwe weg in en verbindt moderne architectuur en gerenommeerde designers, zoals Matteo Thun (nhow Milano), Rem Koolhaas (nhow Rotterdam / nhow Amsterdam RAI), Karim Rashid (nhow Berlin), Teresa Sapey (nhow Marseille) en Foster +Partners (nhow London) met urban trends.
NH Hotel Group werkt voor elk nhow concept samen met adviesbureau The Null en zijn oprichter Enrique Tellechea. Door zijn opvallende design is ieder nhow hotel een lokale hot spot en trefpunt: niet alleen voor gasten, maar ook voor de lokale inwoners. Met de zeven nieuw te openen nhow hotels in Amsterdam, Londen, Brussel, Rome, Frankfurt, Santiago de Chili en Lima in de aankomende drie jaar, zal het merk elf hotels in Europa en Zuid-Amerika omvatten.

nhow Amsterdam RAI – een symbool voor de diversiteit van Amsterdam 

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!