Back Back Achter de schermen

TV aandacht voor pleisters… niet eens voor de Freefall

26 augustus 2009

Door: Holland Evenementen Groep

Voor de uitzending van afgelopen donderdag is een item van Editie NL opgenomen bij de Holland Evenementen Groep in Zoelen. Eigenaar Patrick Janssen dacht eerst dat de filmploeg op de stoep stond voor zijn nieuwe attractie de Freefall. Dat ding is namelijk hartstikke spannend, spectaculair en uniek voor Europa. Maar nee, ze kwamen voor … pleisters!

Het relaas van de gefrustreerde directeur:

"Wij hadden besloten om anti-cyclus te investeren en de zomerdip te gebruiken voor de bouw van een hemelshoge trap met een springplateau waar vanaf een simulatie van een parachutesprong gemaakt kan worden. Het is voor het eerst dat zoiets in deze opzet gebouwd is. Oorspronkelijk wordt het alleen in het Britse leger gebruikt voor het trainen van militairen, maar wij vonden het echt iets unieks voor de evenementenbranche. Je moet toch iets in huis hebben wat je bijzonder maakt tussen alle aanbieders. Dus… wij na oplevering gelijk persberichten versturen, sprongen maken met journalisten met uiteindelijk het resultaat dat er een grote satellietbus van RTL komt voorrijden. Ik dacht nog: Wow, dit hebben we echt goed gedaan! Gelijk tent op zijn kop, instructeurs op de hemeltrap, harnassen klaar leggen en springen maar. Tenminste, dat dacht ik..

De journalist keek eerst mij erg verbaasd aan en toen keek hij naar de hoge constructie en schudde zijn hoofd. "Ik kom voor pleisters," zei hij toen. Ik dacht pleisters? Die heb je helemaal niet nodig! Het is hartstikke veilig en je komt er zonder kleerscheuren van af. Hij zei toen: "Nee, de gepimpte pleisters voor volwassenen!" En toen viel het kwartje pas…

Wij proberen namelijk altijd de meest actuele dingen te doen en te hebben en zo hebben wij laatst – om in te spelen op de rage van Disneypleisters voor volwassenen in Amerika – een aantal doosjes op voorraad genomen om gewonden weer snel vrolijk en op de been te krijgen. Het is toch een gadget, een hebbeding. We hebben zelfs al deelnemers gehad die express zichzelf verwondden om maar zo'n doosje te krijgen! Pleisters met bling-bling, tatoeages, crime scene…, nou ja, bekijk het filmpje maar (erg grappig! red.). Hartstikke leuk op zich, maar in vergelijking met de Freefall stelt het niets voor.

Ach ja, publiciteit is publiciteit. In ieder geval zie je hier een foto van de Freefall, dan is er mogelijk tenminste nog iemand die naar onze nieuwe trots kijkt!"

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!