Back Back Nieuws

Top 3 Learnings l Ron Speksnijder

20 maart 2012

Waarom het wiel uitvinden als we van elkaar kunnen leren? Juist in een creatieve branche als de onze, waarin we altijd op scherp moeten staan, de raderen draaiende moeten houden, is het fijn als we geïnspireerd kunnen raken door elkaar. En inspiratie kan uit vele dingen komen: websites, events, boeken, muziek, bestemmingen, magazines… you name it.

Top 3 Learnings | Ron Speksnijder
Daarom vertelt elke week een andere persoonlijkheid uit de evenementen- en mice branche wat zijn/haar learnings zijn. Dus watch & learn. Deze week geven we het woord aan Ron Speksnijder, directeur / eigenaar van Premium-events.

[afbeelding niet meer beschikbaar]


LEARNING 1: NEE IS OOK EEN ANTWOORD

Wees duidelijk in je communicatie. Graag zouden wij elke klant willen bedienen en alles voor hem/haar willen doen. Dat is een mooi uitgangspunt, maar niet altijd realistisch. Ondanks dat ik het niet graag doe, is het soms toch nodig om "nee"  te zeggen. Dat voorkomt heel veel narigheid of teleurstellingen achteraf. Eerder vond ik het heel moeilijk om "nee" te zeggen. Nu heb ik geleerd om dat soms toch te doen en voel mij hier erg prettig bij.

LEARNING 2: KOM NA WAT JE HEBT AFGESPROKEN / BELOOFD HEBT
De boodschap is zo simpel, maar al te vaak wordt het niet nagekomen. Alleen door het maken van goede afspraken en goede communicatie ontstaat er een realistisch beeld bij de klant over de uit te voeren werkzaamheden. Als je daarbovenop dan nog net even dat beetje extra doet/levert, dan overtref je de verwachtingen al snel en kan je een klant ook voor de toekomst aan je binden. Dank voor allen die dit niet doen, daardoor kunnen wij (en anderen) weer nieuwe klanten verwelkomen.

LEARNING 3: NIEMAND IS ALWETEND, DUS BLIJF LEREN EN ONTDEKKEN
Het mooie van ons vak is dat geen evenement hetzelfde is. Natuurlijk zijn er overeenkomsten in de talloze componenten zoals bestemming, locatie, cateraar, uitnodiging enz. enz. Aan ons echter de uitdaging om uit de vele mogelijkheden met creativiteit de beste oplossing te bieden. En dat binnen de gestelde mogelijkheden waarbij de doelstelling(en) ook behaald moeten worden. Ik ben dan ook erg blij dat ik een groep collega ondernemers heb waarmee ik informatie en kennis kan uitwisselen (sparren) zodat je een concept altijd vanuit meerdere invalshoeken kunt bekijken. Dat verbreedt en geeft nieuwe inzichten en extra dimensies.

Toegift:
Adam Lashinksky heeft een boek over Apple geschreven met als subtitel: Blauwdruk van het succesvolste en geheimzinnigste bedrijf ter wereld. Het geeft een een kijkje in de tactieken en strategieën van Apple waardoor ze zo succesvol zijn geworden. Ik heb er inspiratie uit gehaald voor mijn bedrijf. Wellicht om te delen met anderen? ISBN 9789000309009 – Uitgeverij Spectrum.


Vorige Learnings:
Constant Geerling – Constant in Beweging »
Diederik Verwiel – Bruggen Verwiel Eventmarketing »
Shirley Janssen – Global Event Management »
Nicoline van Straten – LiveHouse »
Edwin Kool – Yowsah! »
Michiel Pot – Robin Good » 
Francis van den Brink – SterkMerkWerk »
Marco Tensen – ATPI »

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!