Back Back Nieuws

Tevredenheid van klanten van Libéma gestegen naar ruime 8,5

10 juli 2013
Alle organisatoren van evenementen worden sinds 2008 bij één van de acht zakelijke locaties van Libéma digitaal ondervraagd over hun ervaringen met de locatie en met Libéma. Alle enquêtes worden geanalyseerd en zo worden ook de potentiële verbeterpunten inzichtelijk. Vorig jaar scoorde Libéma overall een score van 8.3 en dat is nu 8.5. Vooral de horeca laat een sterke stijging zien.

Catering 
In 2008 kreeg de catering binnen een accommodatie van Libéma een 7. In 2009 en 2010 was dit zelfs een 6,8. ‘We kregen, naast de feedback vanuit de enquêtes, ook van organisatoren en gasten te horen dat de prijs-kwaliteit verhouding scheef was en we hebben dit vanaf 2012 dus ook echt aangepakt,’ aldus Edwin Koemans, divisiedirecteur Beurzen en Evenementen. ‘Arie Hanssen en Sebastiaan Janssen hebben het horeca team versterkt, waarbij Arie vooral kijkt naar receptuur en Sebastiaan naar inkoop en prijsstelling. Daarnaast zijn we gestart met een nieuw concept bij  Brabanthallen ’s-Hertogenbosch, waarbij de nadruk ligt op verse, duurzame producten. De meest producten worden vers klaargemaakt terwijl de gast wacht.’

Ook op het gebied van party catering bij zakelijke evenementen zijn dankzij de focus én uitbreiding van horeca teams vele verbeteringen doorgevoerd. De horeca binnen accommodaties van Libéma werd vorig jaar beoordeeld met een 7.9  en in de eerste helft van 2013 is dit gestegen naar een 8.4. De prijs-kwaliteit verhouding werd gewaardeerd met een 7.8 en dat is gestegen naar een 8.5.

Trots op resultaten
Edwin Koemans is uitermate trots op de 8,5. ‘Ook vorig jaar was ik trots op de resultaten en ik ben nu ook zeker trots dat we ons nog verder hebben weten te verbeteren. Het is ook essentieel om te blijven verbeteren en innoveren om een goede concurrentiepositie in te nemen. Het komende jaar gaan we opnieuw naar onze enquête resultaten kijken én gaan we het offerte traject nog verder verbeteren. We hopen ook dat al onze klanten en gasten kritisch blijven, want alleen zo verzamel je waardevolle input die leidt tot echte, effectieve verbeteringen.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!