Back Back Achter de schermen

Telefoon oppakken…met een smile?!

11 juli 2007

Afgelopen week was ik bij Taets Gallery, de locatie voor het High Profile New Media Congres. Ik was aangenaam verrast. Door de locatie waarbij je kan zien en proeven dat er echt iemand met passie voor stijl, de locatie heeft gemaakt tot wat het is. En vooral door de echte interesse van mijn gesprekspartners.

Dit staat in tegenstelling tot de aanpak van 2 andere grote locaties: zij stuurden mij een ‘geinig’ kaartje met de mededeling dat ze langs zouden komen. Ja…hallo!

Ik snap wel dat het standaard telefoontje door salesmensen van locaties, wordt beantwoord met ‘stuur maar wat op’. Maar om nu de actie bij mij neer te leggen om te zorgen dat er niet iemand langskomt, dat vind ik erg kort door de bocht.

Gaan we weer terug naar de hoogtijdagen van de jaren 90? Waarin sales van locaties neerkwam op het oppakken van de telefoon en checken of de beller de 3e of 4e optant kon worden? Met als gevolg dat in de zware jaren erna, volop getrained moest worden in ‘commercieel denken en handelen’?

Of…zouden we toch iets hebben opgestoken? En gaan locaties de mogelijke klant verrassen met goede voorbereiding, vakkennis en vragen die diepgang hebben? Make me happy!

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!