Back Back Interview

Suzanne van de Nadort: ‘We zitten in een branche met een hoge gunfactor’

26 februari 2014

Waar halen je branchegenoten hun inspiratie vandaan? Wat is hun droom? En in wiens schoenen zouden ze graag een dagje willen staan? In Event Personality leer je je branchegenoten pas echt kennen! Dit keer maak je kennis met Suzanne van de Nadort van Constant in Beweging.

Wie is Suzanne van de Nadort?
Ik ben geboren op 21 november 1984 in Barendrecht. Ik woon hier al mijn hele leven. In 2006 ben ik gestart aan de opleiding Marketing Management te Rotterdam waar ik in 2008 aan afgestudeerd ben. Door mijn leuke stages ben ik van het één in het ander gerold en zit ik nu helemaal op mijn plek binnen Constant in Beweging.

Wat is typisch 'Suzanne van de Nadort'?
Ik geniet van het leven. Ik heb van mijn hobby mijn werk mogen maken en wil mij hier dan ook volledig voor inzetten. Ik houd van hard werken en resultaat behalen. Soms resulteert het harde werken niet altijd in resultaat en ik kan hier dan enorm van balen. Naast het werken geniet ik van omgang met vrienden en familie en staat reizen bovenaan mijn prioriteitenlijstje. Verre reizen en het ontdekken van verschillende culturen en natuur. Ik ben mateloos nieuwsgierig naar alles wat er nog meer om ons heen is. Mijn voorkeur gaat uit naar reizen met grote contrasten; van het bezoeken van een levendige stad naar een overnachting bij een plaatselijke stam op een bamboe matje. Alles heeft in een bijzondere ambiance zo z’n charmes.

Beroep en bedrijf?
Ik werk als accountmanager voor Constant in Beweging. Met trots mag ik (natuurlijk samen met het gehele team) de evenementen verzorgen aan boord van het luxe partyjacht Grace Kelly. Actief in Nederland, België en Duitsland. Een schitterende varende locatie met Rotterdam als thuisbasis, uniek in haar soort en een plaatje op het water. Iedere keer wanneer ik hier aan boord stap ben ik weer trots dat ik voor zo’n toplocatie mag werken. Ik houd mij bezig met evenementen van A tot Z. Het begint bij het eerste contact met de klant tot een onvergetelijk evenement aan boord.

Waarom deze branche?
De branche vond ik al interessant vanaf de basisschool. Als klein meisje wist ik al dat dit de wereld was waar ik voor wilde werken. Na mijn middelbare school heb ik voor de marketing kant gekozen. Een brede opleiding en na mijn diverse stages bij de Euromast en de Brotherhood-holding wist ik het zeker. Organiseren dat is wat ik mijn hele leven wil blijven doen. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij Constant in Beweging waar ik nu sinds 3 jaar werkzaam ben binnen de afdeling Sales.

Mooiste evenement waaraan je hebt meegewerkt?
Er is niet een specifiek evenement. Ik vind dat ieder evenement een eigen karakter heeft. Aan boord van de Grace Kelly worden ongeveer 80 evenementen per jaar georganiseerd en geen enkel evenement bestaat uit hetzelfde concept. Voor mij is een mooi evenement neergezet wanneer het hele plaatje aansluit bij de wensen van de opdrachtgever en ik de gasten zie genieten aan boord en ze met een glimlach naar huis gaan. Natuurlijk is het leuk om een evenement voor een bekende Nederlander te mogen organiseren waarbij heel bekend Nederland over de vloer komt, maar een bedrijfsfeest wat je samen met je klant mag opzetten vanuit een nulpunt is ook zeker een uitdaging!

Mooiste evenement dat je hebt bijgewoond?
Ik heb een dag mee mogen lopen in de gaarkeuken van 100 kinderen in Nicaragua. Ze waren bezig met de organisatie van hun feestje. Tekeningen werden gemaakt en de meest creatieve versiering werd opgehangen. Van oude schoenzolen aan een lijntje tot een kleurrijke toren van gevonden blikjes op straat. Muziek werd gemaakt door middel van zelf gemaakte instrumenten van rietjes en plastic flessen. Ze hadden een onvergetelijke middag en alle zorgen waren even niet van toepassing. Bijzonder om deze kinderen zo te zien genieten van zo weinig.  Zelf vind ik een evenement een uitdaging wanneer ik compleet uit mag pakken, deze kinderen genieten van de kleine dingen die het doen en zetten je weer met beide benen op de grond.

Wat inspireert jou?
Het enthousiasme van anderen om mij heen. De mensen die mij iets willen leren of meegeven of het vertrouwen wat je aan een opdrachtgever mee kan geven. Bij de organisatie van een event merk je snel dat de opdrachtgevers echt op jou vertrouwen en al hun plannen en ideeën in jouw handen leggen. Het vertrouwen dat zij mij hiermee geven inspireert mij om alles op alles te zetten om van hun dag of avond een onvergetelijk moment te maken. Verder inspireert het schip mij. Het heeft een uitstraling waar mensen direct verliefd op kunnen worden wanneer ze binnen komen. Dit is ook het gevoel wat we de gasten mee willen geven. Bij binnenkomst moeten ze direct het gevoel krijgen dat dit dé locatie voor hen is.

Waar droom je nog van?
Binnen de branche ben ik nog jong. Ik droom ervan om nog veel te mogen groeien en veel kennis op te doen en daarnaast om mijn netwerk uit te mogen breiden. Aansluitend mijn kennis te mogen delen met anderen. Iedere dag is er één om van te leren. Daarnaast droom ik ervan om samen met het team van Constant in Beweging een begrip te maken van de Grace Kelly. Een locatie die garant staat voor een succesvolle avond. Met dat laatste ben ik ervan overtuigd dat we met elkaar zeker al goed op weg zijn.

Hoe ziet de branche er over vijf jaar uit?
Ik ben in een vrij lastige tijd qua economie in de branche terecht gekomen. Er moet hard gewerkt worden om succesvol te blijven en business binnen te halen. Ik kan vol passie luisteren naar Constant, collega's en relaties die de luxe tijd in de branche mee hebben mogen maken waarin geld geen rol speelde.
Toekomst? Ik hoop niet dat het persoonlijke contact verdwijnt door alle social media die zo snel groeit maar desalniettemin is dit een prachtig communicatiemiddel die vele mogelijkheden biedt. Ik ben ervan overtuigd dat dit groeiende communicatiemiddel een extra toegevoegde waarde geeft aan de branche. Mensen zijn sneller bereikbaar evenals doelgroepen, de vindbaarheid van je eigen locatie kan maximaal vergroot worden en door middel van beelden en foto's die vrijgegeven kunnen worden op diverse platforms. Uiteindelijk kan dit functioneren als eerste kennismaking voor de sfeerbeleving. Je visitekaartje vrijgeven door middel van eigen beelden en fotomateriaal is toch een schitterende uitkomst mede mogelijk gemaakt door social media.
Economie? Dit groeit, daar ben ik van overtuigd. Ik las laatst een mooi artikel dat de branche in de lift zit, gebleken uit een uitgevoerd onderzoek. Ieder jaar zal de situatie groeien door middel van de toename van het aantal evenementen op jaarbasis. Kleinschalige evenementen worden steeds belangrijker. Voor mij een positief uitgangspunt.

Stel: je mag een dag in iemands schoenen staan… Wie kies je en wat wil je die dag leren?
Floortje Dessing, alleen heb ik dan aan een dag niet genoeg. Hoe mooi is het als je bijna iedere plek van de wereld hebt gezien. Wat een hoop heb je dan mogen ontdekken en wat een inspiratie van anderen heb je dan op mogen doen. Daarnaast in de schoenen van de mensen die dicht bij mij staan. Ik zou zo graag eens tegen mijzelf willen kunnen zeggen dat ik soms een beetje te hard van stapel loop.

Wat was je grootste blunder?
Mijn grootste blunder was een ongeluk op het hockeyveld na 10 minuten wedstrijd met de volgende dag een sollicitatiegesprek bij Constant in Beweging met Constant Geerling. Na een hele middag en avond in het ziekenhuis te hebben gezeten met een zak ijs op mijn gezicht, kwam ik er toch niet best uit. Een gescheurde lip en een blauw oog waren de volgende dag mijn visitekaartje voor het gesprek onder het genot van een lunch. Constant genietend van een broodje gezond probeerde ik mijn smoothie op te drinken met een rietje.

Dit weet of verwacht bijna niemand van mij…
Ondanks de vele evenementen die je jaarlijks organiseert vind ik het ieder evenement weer spannend. Gaat alles wel zoals je wil dat het gaat en ben je niets vergeten. Vaak ben je zelf aanwezig bij de opstart van het evenement en aansluitend draag je dit over aan het team aan boord, maar uiteraard kun je niet overal bij aanwezig zijn en zit het gehele draaiboek van minuut tot minuut in mijn hoofd en volg ik onbewust alles. Soms tot grote ergernis van mijn collega’s aangezien ik soms iets te vaak aan de telefoon hang om te vragen of alles goed gaat.

Welke wijsheid wil je graag met je branchegenoten delen?
Samen kom je verder dan alleen. Ik ben van mening dat het een branche is met een hoge gunfactor. Daarom staat samenwerken op een transparante wijze op nummer 1. De kennis van de ene branchegenoot kan een belangrijke bijdrage leveren voor het succes van de andere branchegenoot.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!