Back Back Achter de schermen

Social Media voor congressen. En dat is dus niet alleen maar een flatscreen in de rookruimte…

09 maart 2011

twitter cruise 060

Social Media en events blijft natuurlijk eng. Helemaal in combinatie met klanten, geld verdienen, reputatie… etcetera. Genoeg voorbeelden hoe het niet moet. De Oscar uitreiking als dieptepunt van nét niet.  Beetje strooien met icoontjes. Wat roepen vanaf de buhne over twitter en een verdwlaade acteur die een vage foto de lucht in stuurt. Gemiste kans. Social Media zijn juist de wasolie om een oubollig imago op te poetsen en 'de meute' te betrekken bij het event.

Inmiddels is de eventbranche alweer een paar jaar op weg met het toepassen van social media bij evenementen. Ik heb nog mooie herinneringen aan het New Media Congres van Highprofile ( 2007 alweer) Spreker Vincent Evers orakelde over een eventtoekomst vol twitter, facebook en flickr. De rijen achter me vulden zich met diepe zuchten en "Ach en wee." Het was nog te vroeg.

Is het nu dan te laat? Natuurlijk niet…maar DURF! Ik geef je wat leesvoer voor op het nachtkastje de komende week:

Handboek Social media voor congressen mooi, compact, online en gratis! Precies de woorden die bij me oppoppen als ik aan social media denk.  Idee van De Ondernemers BV. Tot slot nog even tien gouden Social Media tips. Laat me even weten wat je hebt opgestoken.

Geschreven door Anna-Maria Giannattasio , eigenaar Puur Events met onder andere Bedrijfsuitjes in Amsterdam en bedrijfsuitjes in Utrecht. Winnaar Dutch Social Media Star en oer blogger Highprofile.

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!