Back Back Nieuws

Slovenië op de kaart gezet tijdens belevingsworkshop in het Volkshotel

22 oktober 2015
Het Volkshotel in Amsterdam veranderde voor één middag in een stukje authentiek Slovenië. Op 14 oktober jl. checkten gasten uit de reis- en mediabranche tijdens de Slovenia Experience in bij het Slovenian Tourist Board, Ljubljana, Sloveense regio’s, hotels, spa’s en een wijnhuis. Na een interactieve workshop en speeddates met 16 Slovenië experts, tilde de bekende tv-chef René Pluijm het event naar the next level en nam de gasten mee op een avontuurlijke, culinaire reis door ‘zijn’ Slovenië.

Vakantie walhalla
In het openingswoord benadrukt de Ambassadeur van Slovenië, Zijne Excellentie Roman Kirn dat het land veel meer te bieden heeft dan de Nederlandse vakantiegangers vaak beseffen. We rijden er met onze caravans en campers op weg naar Kroatië en masse doorheen, maar zouden veel vaker in Slovenië moeten stoppen en de tijd nemen om het mooie land te ontdekken. Want dat Slovenië veel te bieden heeft, dat wordt tijdens de presentatie van Brina Čehovin, Slovenian Tourist Board duidelijk. Onder de zinspreuk ‘Groen. Actief. Gezond.’ laat ze de gasten zien dat de bestemming zowel voor culturele toeristen en citytrippers als voor wellness liefhebbers en MICE-bezoekers een walhalla is. Zowel in de lente en zomer als in de herfst en winter.

Op pad met Pluijm
Na de speeddate sessies, werden de gasten uitgenodigd om naar de zevende verdieping van het Volkshotel te verhuizen. Daar wachtte hen een proeverij aan Sloveense hapjes en een optreden van tv-chef René Pluijm. Met een glas rode Sloveense bubbelwijn in de ene hand, nam René de gasten aan hun andere mee naar zijn Slovenië. Een week lang trok hij met zijn crew door het land op zoek naar culinaire schatten en culturele parels. Het resultaat zal in twee Slovenië-uitzendingen van Pluijm’s Eetbare Wereld later dit jaar op RTL4 te zien zijn.

Nederlanders op vijfde plaats
De Slovenia Experience werd afgesloten met een walking dinner, netwerkborrel én uitzicht op Amsterdam by night. Voor alle gasten was er een goedgevulde goodiebag inclusief twee flessen wijn van het bekende wijnhuis Klet Brda. Brina Čehovin kijkt terug op een succesvol event: ‘We zijn blij dat een grote groep reisprofessionals en mediarelaties Slovenië heeft kunnen beleven. Uit de laatste toerismecijfers blijkt dat de Nederlanders op de vijfde plaats in de top ‘vakantiegangers naar Slovenië’ staan. Dus dat er interesse is, dat staat vast. We gaan er de komende jaren alles aan doen om te laten zien hoe verrassend en bereikbaar Slovenië als vakantiebestemming is. Wist je bijvoorbeeld dat je vanuit de hoofdstad Ljubljana binnen een paar uur het hele land kunt ontdekken?’.

Voor meer informatie over Slovenië zie slovenia.info of volg Slovenië op Facebook.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!