Servé Verhuurservice: 'We zetten mooie stappen de toekomst in'Servé Verhuurservice: 'We zetten mooie stappen de toekomst in'
Back Back Interview

Servé Verhuurservice: 'We zetten mooie stappen de toekomst in'

02 juli 2018

Het Hilversumse Servé Verhuurservice bestaat ruim een kwart eeuw. Dat wordt onder andere gevierd met uitbreiding én vernieuwing.

Voor het team van Servé Verhuurservice betekende het feestelijke jubileum in 2017 allerminst dat er pas op de plaats werd gedaan. Integendeel; niet alleen is het bedrijf de afgelopen vier jaar verdubbeld in omvang – zowel wat betreft personeel als het assortiment – er zijn talloze investeringen gedaan en vernieuwingen doorgevoerd om de komende jaren de lat minstens zo hoog te kunnen leggen als de afgelopen 25 is gedaan.

Diepte en breedte

Daan Freriks is sinds 2017 werkzaam als operationeel directeur bij Servé Verhuurservice. ‘We zijn de afgelopen periode druk bezig geweest met alle nieuwe ontwikkelingen. Niet alleen omdat er een nieuwe directie is aangetreden, we zijn vooral bezig geweest met allerlei upgrades. Dat moest echt gebeuren, want Servé groeit hard.’ Een van de investeringen van het afgelopen jaar waren een aantal nieuwe meubellijnen. ‘Veel mensen kennen ons door ons ruime aanbod aan meubels. Die selectie is niet alleen heel breed, we kunnen tegenwoordig ook flinke aantallen aan’, vertelt Freriks. Om het plaatje nog mooier te maken richt Servé zich naast het nieuwe meubilair ook op de aankleding. ‘Op het gebied van servies en glaswerk zijn we aan het uitbreiden. Konden we vier jaar geleden leveren voor zo'n 400, anno 2018 draaien we ons hand niet om voor een walking dinner met 5 of 6 gangen voor tot wel 1.500 gasten.’

Druk op de knop

De belangrijkste focus lag tot voor kort op de gloednieuwe webshop. Tot een jaar geleden deed de webshop van Servé voornamelijk dienst als online bestellijst. ‘We wilden van de website niet alleen een mooie online presentatie van het bedrijf maken’, legt Freriks uit. ‘De site is nu ook een superhandige en vooral heel goed functionerende tool voor onze klanten.’ De webshop is niet alleen visueel heel aantrekkelijk, klanten kunnen met behulp van slimme zoekfuncties zoeken op categorie. Met een eigen inlogcode is het mogelijk geworden om online bestellingen te plaatsen en terug te zoeken. Dat geldt ook voor facturen en bestellijsten. Freriks: ‘Wil een klant hetzelfde soort evenement organiseren, dan hoef je alleen nog maar de aantallen aan te passen en op verzenden te drukken. Wij zijn een van de weinige verhuurservices in Nederland die zoiets aanbieden, daarmee hebben we echt een mooie stap in de toekomst gezet.’

Online gemak

Het upgraden van de webshop was een intensieve klus. ‘Met name de integratie van het systeem erachter. De webshop is gekoppeld aan het ordersysteem en aan de voorraad. Alle orders komen aan de voorkant digitaal binnen, dan worden ze gecheckt en geaccordeerd. Om dat perfect te laten lopen was lastig.’ Maar dan heb je uiteindelijk ook wat moois in handen. Tegenwoordig is het mogelijk om te chatten met medewerkers als er prangende vragen zijn, en er kan heel makkelijk contact worden opgenomen met medewerkers van de binnendienst. Ook voor advies is de stap naar het ervaren en professionele team van Servé heel gemakkelijk gemaakt. Freriks: ‘We merken dat klanten superblij zijn met het eindresultaat. Natuurlijk is het wennen, en iedereen was gewend aan de vorige site. Maar uiteindelijk was iedereen heel snel gewend, en de weinige feedback die er was hebben we natuurlijk serieus genomen, daar zijn we mee aan de slag gegaan.’

Toekomstplannen

De volgende stap? Een mooie, digitale portal waarop orders kunnen worden ingelezen in het systeem. ‘Het zou mooi zijn als klanten gelijk kunnen inzien wat er wel en niet op voorraad is. Ik zit te denken aan een digitale kennisbank of catalogus waarin alle gebruiksaanwijzingen terug te vinden zijn. Er is zo veel mogelijk, en we willen bijblijven en het onze klanten makkelijker maken. We werken immers met klanten met een strak draaiboek, die zonder ons niet kunnen starten met een evenement.  We hopen de belangrijkste veranderingen dit jaar nog rond te krijgen. Sowieso zijn we een groot deel van de tijd altijd aan het kijken hoe we nog meer kunnen finetunen en innoveren. Niet voor niets behoren we tot de top-5 van verhuurservices in Nederland’, aldus Freriks.

Door > Cintha Rood

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.752 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.752 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!