Ruurd Dam over zijn speech tijdens de Experience 2017Ruurd Dam over zijn speech tijdens de Experience 2017
Back Back Nieuws

Ruurd Dam over zijn speech tijdens de Experience 2017

12 oktober 2017

Wie is er nou verantwoordelijk voor de klant? Een mooie prospect met een dito project op de drempel van een overeenkomst. Het gaat uiteindelijk niet door, omdat marketing, sales, IT en customer services er niet uit komen wie de verantwoordelijkheid heeft voor de klant en de lead moet nemen. Een even herkenbaar als frustrerend leermoment, weet Ruurd Dam, Global Lead Customer & Marketing Analytics bij Capgemini. Hij is een van de keynote sprekers tijdens Experience 2017 26 oktober in Amsterdam RAI.

Inclusief zijn

‘De klant centraal. Niets nieuws onder de zon. Maar het thema is actueler dan ooit. Zeker in het besef, dat de bal altijd bij de organisatie ligt. De klant wil wel, de technologie en data zijn volop beschikbaar, de kennis paraat; nu nog de organisatie zelf’, stelt Dam. Hij ziet in zijn dagelijkse praktijk als consultant zowel in de eigen organisatie als bij opdrachtgevers hoe complex de verschillende silo’s het toch met samenwerken kunnen hebben. ‘De basis onder je succes is inclusief zijn, het samen willen doen. Ik erken, dat is niet makkelijk. Maar eenmaal door de pijn van het loslaten heen, wordt het er niet alleen leuker, ook succesvoller op.’

Dezelfde taal

Dam wil in zijn bijdrage aan Experience 2017 stilstaan bij de ingrijpende transitie die we doormaken waar het gaat om digitalisering in marketing en sales. ‘In hun kern gelden de aloude marketingprincipes nog altijd. We hebben alleen dankzij nieuwe technologie de beschikking over veel meer data. Dat vraagt ook een andere rol van marketeers. Ze zijn steeds vaker betrokken bij de aanschaf van technologie; kijk naar de ontwikkelingen in de telecom, retail, bij banken en energiebedrijven en steeds meer in de maakindustrie. Dit vereist dat alle betrokkenen dezelfde taal leren spreken’, aldus Dam die toezegt in zijn keynote daarvoor alle overtuigende argumenten te zullen delen.

ECC Leiden

Meer lezen in deze rubriek