Project Live Impact - eventmarketing genomineerd voor Planetree Award Project Live Impact - eventmarketing genomineerd voor Planetree Award
Back Back Nieuws

Project Live Impact - eventmarketing genomineerd voor Planetree Award

24 januari 2018

Eén keer per jaar reikt Planetree de Planetree Awards uit voor de meest bijzondere en innovatieve projecten op het gebied van mensgerichte zorg. Dat gebeurt tijdens de jaarlijkse Planetree Conferentie op 22 maart 2018 in het NBC in Nieuwegein, de grootste conferentie op het gebied van mensgerichte zorg in Europa. De awards zijn bedoeld als stimulans en erkenning voor zorgverleners om (vernieuwende) patiëntgerichte initiatieven in praktijk te brengen. 

Taboe doorbreken

 Hevige menstruaties, ongewild urineverlies, verzakkingen en minder zin in seks. Het zijn geen onderwerpen waar je makkelijk over praat. Jammer, want rond hun 40e krijgen heel veel vrouwen hier mee te maken en vaak is er echt wel wat aan te doen. Maar de drempel naar de huisarts/gynaecoloog is hoog. Veel vrouwen denken ‘dat het erbij hoort’. Hoog tijd vonden het Spaarne Gasthuis en Live Impact | Eventmarketing om de genoemde ‘kwalen’ op een taboedoorbrekende manier voor het voetlicht te brengen. 

Het Gala van de Vrouwenkwaaltjes

 Het ‘Gala van de Vrouwenkwaaltjes’ werd bedacht. Een prikkelende titel, die de aandacht trekt en de lading dekt. Het zaalprogramma bestond uit inhoudelijke bijdragen van de gynaecologen en seksuoloog. Tussendoor was er o.a. de ‘Kwaaltjesbingo’ en als uitsmijter een cabaret-act van Kristel Zweers. 

Veel interactie met het publiek

Tijdens het programma ontstond er volop interactie met het publiek via een live voting-systeem. Geen vraag was te gek, geen onderwerp werd geschuwd. Er werd gelachen en geluisterd. Het geheel werd op humoristische, maar ook inhoudelijke wijze geleid door Sofie van den Enk. Na het zaalprogramma was er ‘de afterkwaal’ in de foyer. Met opnieuw culinair, muziek, een boekentafel en de gelegenheid om met de gynaecologen of de seksuoloog te praten. De beschikbare 400 kaartjes waren snel uitverkocht. Het event werd live gestreamd via de Facebookpagina waardoor nog eens extra 1800 (virtuele) bezoekers vanuit huis konden meegenieten. 

Taboes doorbreken door middel van live-communicatie

 Met het Gala van de Vrouwenkwaaltjes hebben het Spaarne Gasthuis en Live Impact | Eventmarketing op een unieke, vernieuwende, ludieke en humoristische manier de taboesfeer rond vrouwenkwaaltjes doorbroken. Daarnaast bood deze 'out of the box' aanpak een stimulans om informatievoorziening van lastige thema’s en vraagstukken op een meer aansprekende, aantrekkelijke en laagdrempelige manier aan specifieke doelgroepen te presenteren.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!