Back Back Achter de schermen

Perceptie en eenvoud…

11 augustus 2010

Ik heb besloten dat vanaf heden eenvoud terug moet komen in ons leven, misschien zelfs wel in het verlengde van het stuk van Atje. Ik zal mij nader verklaren:

Sloopkogel voor creativiteit en durf
Wat is alles toch zo ongelofelijk ingewikkeld. We zijn het gewend geraakt en vinden het onbewust ook wel fijn om zelf mee te doen aan die ingewikkeldheid. We houden het zelf in stand. Ingewikkeldheid is de sloopkogel voor creativiteit en durf.

In editie 2 (2009) van EventView werden twee vakzusters en ik geïnterviewd over de opkomst van freelancers in onze branche en de recessie impact etc. Het was het moment dat de term Return On Investement (ROI) weer overal de kop op stak. Janine Dechesne vertelde over de importantie hiervan. Begin 2009 was ik die ROI al helemaal zat. Hoe kan ik nou in godsnaam ongelimiteerd denken over gave concepten als continu in mijn achterhoofd hangt hoe ik dat concept/idee ooit teruggerekend kan gaan krijgen? Of nog erger, door dat gereken verstopt dat goede idee zich in mijn hoofd, ik kan het gewoon nergens meer vinden!

Gouden Giraffe voor het beste idee
Ik ging twee weken geleden uiteten in Amsterdam bij Red (jaja Otto’s Reclame Code Commissie). Wat staat daar een gaaf concept! Gaaf ingericht (niks is er rood), alleen kreeft en tournedos op de kaart, mooie wijnen, mooie bediening, geen bar, geen open keuken, veel gastvrijheid en vriendelijkheid, hip, maar niet zien en gezien worden, gemoedelijk en authenticiteit.

Laten we eens een Gouden Giraffe gaan uitreiken voor “het beste idee”! Creativiteit behoort in de spelonken van onze breinen te floreren, hoe gaaf zou het zijn als de creatieve evenementenbranche een Gouden Giraffe uitdeelt voor het gaafste idee/concept in stoma ontwikkeling (heb pas ergens gelezen dat er ergens een bedrijf is welke gepersonaliseerde stoma’s verkoopt) dan omarmen we direct een complete branche. LET OP!!!! Ennnn het gaat dus niet om het feit of die stoma’s zo goed verkopen, maar of iets in de basis een goed geworteld idee is!

Zo had ik het er gisteren nog over met twee collega’s. Over de regels van bijvoorbeeld golf. Wat maken die Britten het ons soms ook moeilijk. Sebastiaan zei: “Ze houden zichzelf in stand door de complexiteit”, dan kan er continu oneindig geouwehoerd worden, regels door slechte interpretatie nog ingewikkelder gemaakt worden en kan men zich verschuilen in de gigantische massa’s regels die op een enkeling na niemand overziet.

Lieve mensen laten we gaan vechten voor eenvoud, het zou ons leven zoveel prettiger maken.

Maak een mooie dag…
Otto Ph. Seibert jr.
otto@cartonoflyrics.com

Otto’s Bookclub Tip:
Titel: Merkenmoe, hoe ik leerde leven zonder logo’s
Auteur: Neil Boorman
Otto: Neil werd gek van alle invloeden die merken met zich mee brengen, hij verbrande alles wat hij had met een merk er op en verving alles door merkloze alternatieven, op zoek naar eenvoud.
ISBN: 9789029078818/ nur 740

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!