Back Back Nieuws

Novid helpt Belgische bedrijven hun duurzame technologieën te demonstreren op Expo Milano 2015

15 juni 2015
In het Italiaanse Milaan staat nog tot 31 oktober het Belgische paviljoen op de Expo Milano, waar deelnemers samenkomen rond het prangende thema ‘Feeding the planet, energy for life’. Het Belgische paviljoen zoomt in op nationale identiteit, duurzaamheid en technologische innovatie in het land. Met creatieve visuele oplossingen geeft Novid de wereld een duidelijke kijk op duurzame innovatie van eigen bodem.

Effectieve communicatie
Technologische innovaties zijn vaak complex en dus moeilijk te communiceren richting een breder, niet gespecialiseerd publiek. Niettemin in het succes van innovaties sterk afhankelijk van de zogenaamde ‘kritische massa’, een draagvlak dat breder is dan enkel de ingewijde techneuten. Om ideeën ingang te doen vinden bij beleidsmakers, investeerders en technologie-fanaten zet het Belgische paviljoen sterk in op beeld. Door mensen te tonen wat de technologie kan wordt niet alleen begrip gestimuleerd, maar ook enthousiasme en beleving. Op die manier leiden creatieve beelden tot effectievere communicatie.

Visuele partner
Novid werd door de Belgische afvaardiging gekozen als visuele partner voor dit ambitieuze project. En daar zijn ze best trots op: ‘Het Belgisch Paviljoen toont waartoe ons land in staat is,’ zegt Wouter Van Beirendonck, directeur. ‘Daar wilden wij graag bij zijn. Innovatie en duurzaamheid zijn overigens ook thema’s die ons sterk aanspreken, en waar we persoonlijk bij betrokken zijn.’

Innovatie
Omdat het paviljoen sterk inzet op innovatie, pakt Novid zelf ook uit met enkele vernieuwende visuele oplossingen die de juiste beleving scheppen. ‘Via kleine touchscreen-schermen worden bezoekers wegwijs gemaakt in het Belgische paviljoen,’ vertelt Wouter. ‘Via het startscherm kunnen ze één van de in de kijker gezette thema’s selecteren: eten, agricultuur enzovoort. Vervolgens kan de bezoeker filmpjes afspelen die duidelijk maken wat je in het paviljoen kunt terugvinden.’

Duidelijkheid en informatie zijn één aspect, maar er is natuurlijk ook nog de belevingscomponent. Ook daar biedt Novid een technologisch extraatje. In de kelder van het Belgisch Paviljoen werden twee laserprojectoren geplaatst die beelden op glas weergeven, strategisch aangevuld met beeldschermen en totems om tekst en beeldmateriaal over bepaalde thema’s extra te doen opvallen. ‘Bij elk beeldscherm hoort bovendien een mini-pc die alle schermen via één netwerk efficiënt met de centrale aansturing verbindt,’ licht Wouter toe.

Voor Novid is de medewerking aan het Belgisch Paviljoen op Expo Milano alvast een creatieve uitdaging. Tegelijk toont het bedrijf dat België ook op visueel vlak innovatief uit de hoek kan komen, en voor de eventbezoekers een heuse meerwaarde kan betekenen. Dit creëert een win-win voor alle betrokkenen. Het Novid team beveelt een bezoek aan deze inspirerende beurs dan ook warm aan.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!