Back Back Interview

Jeroen Mouw: ‘In de toekomst verwacht ik meer fusies en overnames binnen de branche’

21 december 2011

Benieuwd naar de human interest-verhalen van branchegenoten? Zoals: waar halen zij inspiratie vandaan, wat was hun grootste blunder en welke gouden tip willen ze delen? De rubriek Event Personality geeft een kijkje in het leven van vakgenoten. Maak deze week kennis met Event Personality Jeroen Mouw, Manager Marketing, Communicatie en PR bij RTL Wentink Events.

Wie is Jeroen Mouw?
Ik ben 38 jaar geleden geboren in Apeldoorn en via Leeuwarden, Chengdu (China) in Amsterdam terecht gekomen waar ik nu ruim 15 jaar woon samen met Ramon. Ben behoorlijk sportief aangelegd;  probeer dan ook minimaal 3x per week voor werktijd naar de gym te gaan. De werkdag probeer ik regelmatig af te sluiten met wat kilometers hardlopen in het Vondelpark. De marathon van Beijing ligt inmiddels achter mij (2007) en New York staat nog op het wensenlijstje. Sinds 1 juli j.l. werk ik bij RTL Wentink Events als Manager Marketing, Communicatie  en PR.

Kort bedrijfsprofiel:
RTL Wentink Events organiseert maatwerk-events voor veelal zeer gerenommeerde bedrijven en instellingen. Doel hierbij is het creëren van belevenissen, die bijdragen aan het realiseren van vooraf bepaalde doelstellingen van een opdrachtgever. Naast RTL Wentink Events hebben wij als labels Studio 21 en DreamsLive, de Dinnershow.

Mijn motto:
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Het mooiste evenement dat ik georganiseerd heb: 
Graag wil ik er twee noemen, te weten: het relatie evenement van Heineken ten tijde van de Champions League Finale in Athene (2007) en een incentive voor McKinsey in Marrakech. Beide vonden plaats toen ik nog werkzaam was bij ATP.

Hoe ik de toekomst van de evenementenbranche zie:
Er zullen altijd evenementen georganiseerd blijven worden, wel verwacht ik een schaalvergroting. M.a.w. fusies en overnames zullen gaan plaatsvinden.

Ben ik geworden wat ik had willen zijn?
Ik ben destijds heel bewust de Hoge Hotelschool gaan doen met het idee om later werkzaam te zijn  in de hotellerie. Dat is het dus niet helemaal geworden…

Waar ik mijn inspiratie vandaan haal?
Mijn inspiratie haal ik uit dingen die ik zie om mij heen en meemaak; sportprestaties, muziek, inspirerende collega’s en gesprekken met wie dan ook en over wat dan ook.

Mijn droom:
Praktisch hetzelfde antwoord als één van mijn voorgangers in deze rubriek te weten  Pieter Bas Boertje; namelijk betrokken zijn bij de Olympische Spelen in 2028 (wanneer Nederland deze binnenhaalt). Niet vreemd gezien mijn passie voor sport en mijn lange loopbaan binnen de sport afdeling van ATP.

Ik bewonder uit de evenementenbranche:
Frank Wentink, nog altijd even bevlogen en  gepassioneerd. Een feestje om mee te mogen werken.

Mijn gouden tip die ik altijd toepas in mijn vak/tijdens evenementen:
Loslaten; vaak lossen ‘problemen’ zich vanzelf op.

Deze (publieks)evenementen staan steevast in mijn agenda:
Sail, Koninginnedag en  Gaypride.

Mijn grootste hobby:
Hardlopen en Fitness.

Favoriete boek, tijdschrift en tv-programma:
Boek: Lees graag en veel en voornamelijk boeken over de Tweede Wereld Oorlog en China. Tijdschrift: Runner’s World en Parool. TV-programma: Studio Sport en DWDD.

Favoriete vakantieland en –stad:
China, Ibiza, New York, Londen en Barcelona. 

Van deze muziek ga ik helemaal los:
Ligt eraan welke setting, maar favoriet zijn Prince, Lenny Kravitz, Novastar en Damien Rice.

De grootste blunder:
In één van mijn eerste offertes bij ATP welke ik opstelde voor een groepje van 6 personen 1 nacht verblijf in een hotel vergeten in rekening te brengen. Daar is het gelukkig bij gebleven.

Hoe ‘social media’ ben ik?
Heel social media; naast dat ik privé Facebook en Twitter heb ik ook een profiel op LinkedIn en ben ik ook nauw betrokken bij de inzet ervan voor RTL Wentink Events breed.

Over 5 jaar… :
Is RTL Wentink Events nog altijd zo toonaangevend als de laatste 30 jaar, is er sprake van nog meer synergie tussen RTL en RTL Wentink Events. Uiteraard ben ik dan nog altijd met veel plezier werkzaam binnen het bedrijf.

Wat niemand van mij weet/verwacht:
Sommige zaken kun je beter voor je houden….

Wat ik nog graag kwijt wil aan de branche:
Schoenmaker blijf bij je leest m.a.w. doe waar je goed in bent en laat al het andere over aan de experts.

De trends die ik zie voor 2012:
Herstel van de economie (of is dit ijdele hoop?). 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!