Back Back Nieuws

Internetontbijt 2011 geeft stof tot nadenken voor evenementenlocaties

27 april 2011

Tegenwoordig noemen vele mensen zich een ‘social media expert’, liggen er tal van dummies in de boekhandel over internet en dan nog niet te spreken over de informatie die je kunt vinden op het World Wide Web zelf. Ook evenementenlocaties hebben hiermee te maken en speciaal voor deze groep hebben Effectgroep en Leukefeesten.nl een Internetontbijt georganiseerd.

[afbeelding niet meer beschikbaar] 

Internet blijft zich ontwikkelen
In 2009 werd de eerste editie van het Internetontbijt georganiseerd en het onderwerp lijkt alleen nog interessanter te worden. Ook de vraag bij locaties over dit fenomeen groeit met de dag. Reden genoeg voor Effectgroep en Leukefeesten.nl om een tweede editie van Internetontbijt te organiseren.

Kansen en mogelijkheden
‘Waar liggen de kansen en mogelijkheden op het internet?’, is de vraag die speelt bij 30 evenementenlocaties op woensdagochtend 27 april in de Glazen Ruimte te Maarssen. Met een drietal interessante en inspirerende presentaties over internet en online presentatie en activatie, is er speciaal gericht op de kansen en bedreigingen voor evenementenlocaties.

Maak een plan
Ronnie Witjes, mede-eigenaar van High Profile, beet het spits af met de stelling: Internet, wat levert het op. ‘Door de grote opkomst van internet beweegt je doelgroep. Volg de mensen, ook op salesgebied. Transacties gaan op meerdere plekken plaatsvinden, waaronder social media. Kijk waar je klant zit, welk medium gebruiken ze en maak een plan.’ De do’s volgens Ronnie zijn: Juiste vindbaarheid, visueel presenteren, wees relevant, ga de dialoog aan, deel je kennis en doe ervaring op met de verschillende tools.

Internet is een mentaliteit
Stephan Fellinger, internet marketing expert, bracht de veranderende maatschappij in kaart in relatie tot het internet. ‘Internet is geen medium, internet is een mentaliteit. Denk daarom niet meer aan middelen, maar aan aandacht en de behoeftes. Relevantie en plezantheid zorgen ervoor dat je aandacht verdient. De maatschappij verandert in het hier en nu; de QR-code en Shazam zijn hier goede voorbeelden van. Daarbij is de maatschappij veel mondiger geworden en wordt er via social media gepraat over je bedrijf, houd dit bij en speel hier op in.’

Meer online succes
Michiel Kroeks, directeur 4-net interactive, sloot het Internetontbijt af met een presentatie over de juiste digitale doelstelling voor meer online succes. ‘Voor meer online succes moet je de keuze maken tussen de doelstelling Engagement of Performance. Het doel van Engagement is inspireren en informeren, waar social media als een belangrijke tool in mee kan spelen. Het doel van Performance is het genereren van leads met je eigen website. Belangrijk als locatie is dat je aanwezig bent in de oriëntatiefase van je doelgroep. Zit je hier niet in dan word je altijd overgeslagen. Bedenk daarom wat je online wilt bereiken en zet niet zomaar iets neer’.

Stof tot nadenken
De aanwezige locaties zijn enthousiast over de presentaties en hebben veel stof tot nadenken gekregen. Buitenplaats Amerongen: ‘Na deze ochtend is het duidelijk dat wij de online doelstellingen beter in kaart moeten brengen.’ OCEANDIVA: ‘Ik heb mij goed vermaakt en gezien dat de ontwikkeling steeds meer gaande is bij een Facebook of Qwiki.’

Belangrijke cocreatie
Organisatoren Simon Renes en Maarten Schram kijken terug op een geslaagde tweede editie van Internetontbijt. ‘Locaties zijn een belangrijke cocreatie bij het organiseren van een evenement. Het onderwerp internet leeft bij locaties, wat voor ons een prikkel was om een tweede editie te organiseren. Met een fantastisch animo van 30 locaties willen we zeker een vervolg organiseren’, aldus Maarten Schram.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!