Back Back Achter de schermen

Inspiratie 2010 l Harry de Winter: ‘Welk merk ben jij?’

22 december 2010

Harry de Winter, Master in Event Management

Wie heeft jou in 2010 het meest geïnspireerd?
Andy Mosmans! Directeur van de Ara Groep en kerndocent bij de postdoctorale leergang Merkenmanagement.

Waarom?
Omdat ik zijn visie op merkenmanagement heel helder vind en hij een inspirerende spreker is.
Ik zou iedereen willen adviseren zijn 3 pagina’s artikel in Adformatie 47 van 25 november jl. te lezen over dit onderwerp.

Merkmanagement speelt een steeds grotere rol in Eventmarketing en management. Daarnaast kan het voor jezelf ook van toegevoegde waarde zijn in het kader van “Welk merk ben jij? Steeds meer Nederlandse werknemers ontwikkelen hun eigen, persoonlijke 'merk'. Dit past binnen de trend dat men steeds meer het heft in eigen hand neemt voor de eigen loopbaanontwikkeling, wat ook nodig is om je op de snel veranderende werkplek te onderscheiden. Persoonlijke marketing, of 'branding' is een kenmerk geworden van de moderne werkplek. 'Nu veel mensen zich niet meer in een typische arbeidsrelatie bevinden, denken ze na over hoe ze zichzelf kunnen promoten en zich van de menigte kunnen onderscheiden'. Wij proberen eventmanagers dagelijks te inspireren met nieuwe kennis, enerzijds voor de werkgever maar zeker ook voor persoonlijke ontwikkeling en PR!

Welke droom gaat volgens jou in 2011 werkelijkheid worden?
Mijn droom voor 2011 is dat er een basis wordt gelegd voor een gecertificeerde Event Management Masteropleiding. Met daarbij een werk-leerbedrijf waar de ‘chosen view’ eventmanagers na hun Bachelor in 2 of 3 jaar worden opgeleid volgens een “collage-model”. Hierbij staan competentiegericht theorie- en praktijk centraal.

Wij zijn in gesprek met Hogescholen, een Universiteit en het bedrijfsleven maar zoeken ook nog partijen die onze ambitie delen en kracht willen bijzetten. In Nederland is de keuze om door te studeren op event- Marketing en Management beperkt. Waarom zouden we deze “Young Event Professionals” weg laten vliegen naar andere landen in Europa terwijl we zelf veel kennis en ervaring in Nederland hebben? Een absolute kans om in Nederland een inhaalslag op kennisindustrie te maken en die mogen we niet laten liggen.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!