Back Back Nieuws

IDEA presenteert nieuwe huisstijl tijdens ledenbijeenkomst

21 februari 2012

Leden van IDEA kwamen woensdag 15 februari bijeen in Conservatorium Hotel Amsterdam voor een speciale ledenbijeenkomst. Tijdens deze dag maakten zij voor het eerst kennis met de nieuwe huisstijl van de branchevereniging.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
De ledenbijeenkomst vond plaats in het Conservatorium Hotel Amsterdam

Frisheid, zakelijkheid en vertrouwen
Communicatiebureau Just heeft, middels een pitch, de herpositionering van IDEA mogen verwezenlijken. Jeroen Wielaard, creatief directeur van Just, gaf tijdens de bijeenkomst tekst en uitleg over de nieuwe huisstijl. ‘Als je kijkt naar de huidige huisstijl voelt deze een beetje gedateerd en doet het niet recht aan wie IDEA nu is. Vanuit de branchevereniging kregen wij de volgende vraag: Hoe kunnen we IDEA herpositioneren zodat de nieuwe huisstijl frisheid, zakelijkheid en vertrouwen uitstraalt. Een merk waar leden trots op kunnen zijn en wat vertrouwen geeft aan potentiële klanten.’

Verbindende schakel
Door onderzoek is Just zich gaan verdiepen in het merk IDEA waar verschillende kernpunten uit ontstonden. ‘Wij zien IDEA als een sterke schakel tussen leden en opdrachtgevers, maar ook tussen IDEA en de branche. IDEA is de verbindende schakel in dit geheel. Dit vormde voor ons de basis waarop wij de huisstijl zijn gaan ontwikkelen. Hiervoor hebben wij gekeken naar vormen, kleurstellingen en het gevoel dat past bij het merk IDEA, met als belangrijk uitgangspunt: IDEA een Nederlands merk laten zijn.’ De aanwezige leden toonden bij het zien van de nieuwe huisstijl hun enthousiasme en zijn tevreden over de nieuwe weg die IDEA hiermee inslaat.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Het nieuwe logo van IDEA

Winnende leden BEA aan het woord
Na de onthulling van de nieuwe huisstijl deelden twee IDEA leden, Dechesne & Boertje en Xsaga, hun ervaringen over de Best Event Award. ‘Wij zijn trots op deze twee leden die beide een Europese prijs in de wacht hebben gesleept. Xsaga een winnende Olifant en Dechesne & Boertje een derde prijs in elk hun eigen categorie. Een goed moment om elkaar te inspireren en te laten zien hoe het werkt om deel te nemen en uiteraard wat het doet met je bureau bij het winnen van deze prijs’, vertelt Gerben Plasmeijer, voorzitter van IDEA.

Demonstratie Swingbo
Tevens verzorgde Swingbo een demonstratie waarin de leden op zoek gingen naar connecties met persoonlijke overeenkomsten. De groepen werden ingedeeld aan de hand van vooraf ingevulde vragen. Op basis daarvan werden de aanwezige leden ingedeeld bij connecties met de meeste overeenkomsten. Tijdens de demonstratie legde Swingbo stellingen voor aan de groep en introduceerde zij verschillende concepten die zij in kunnen zetten tijdens evenementen.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Een bijzondere ontmoetingsplek middenin de locatie van Conservatorium Hotel

Rondleiding door de bijzondere locatie
Ter afsluiting van de bijeenkomst leidde het managementteam van het Conservatorium Hotel Amsterdam de aanwezigen rond in de pas geopende locatie en vertelde zij over de zakelijke mogelijkheden in deze bijzondere locatie. Met een goed verzorgde lunch werden de lede van harte welkom geheten op de volgende ledenbijeenkomst van IDEA.

Fotografie: Maartje van Suijdam

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!