Back Back Achter de schermen

Gouden Giraffe jurylid Harm Tunteler: ‘Een inzending die zich kort krachtig laat presenteren, heeft ook veel kracht!’

09 december 2011

In deze rubriek kun je meer lezen over de personen achter de juryleden van de Gouden Giraffe 2012. Wie zijn zij? Wat is hun link met de Live Communication branche? En waar letten zij op tijdens de beoordeling? Vandaag kun je kennismaken met Harm Tunteler, juryvoorzitter Beste Beursconcept.

Wie is Harm Tunteler?
Ik ben een directeur met roots in met name de food, zowel B-t-B als B-t-C, die vanuit staf, via sales en marketing algemeen directeur is geworden. Momenteel ben ik Managing Partner van Custom Management; wij ‘leveren’ tijdelijke CEO’s voor bedrijven waar dat – meestal hard – nodig is.

Kort bedrijfsprofiel
Custom Management is een maatschap van Interim Directeuren die tijdelijk opdrachten uitvoeren op algemeen directie- en zwaar project management niveau, actief sinds 1974 en gevestigd te Leusden. Door tijdelijk management blijvende en gedragen verandering tot stand te brengen is het devies.

Wat deed je hiervoor?
Voordat ik als Interim Directeur aan de slag ging was ik algemeen directeur en aandeelhouder van Smit&Dorlas Koffiebranders BV in Mijdrecht. Een koffiebranderij gespecialiseerd op de Horeca markt. Daarvoor vervulde ik met name commerciële directiefuncties bij Sara Lee/DE, bij haar dochters Douwe Egberts Coffee Systems en Douwe Egberts Van Nelle. Het was overigens bij Van Nelle waar mijn loopbaan in de food begon.

Waarom wil je deelnemen aan de jury?
Als jurylid zit ik tot mijn grote plezier weer heel dicht op het communicatievak en mag ik mijn marketinghart weer laten werken en spreken.

Wat is je link met de Live Communication branche?
Allereerst mijn affiniteit met marketing en communicatie. Maar ook omdat er sinds 1987 geen jaar is geweest dat ik niet betrokken was bij de deelname aan een beurs of evenement als verantwoordelijk manager, directeur of commissaris. Beurzen als de Horacava, Fruit Logistica (Berlijn), het Drum Rhythm festival schieten daarbij door mijn hoofd.

Waar ga je op letten bij de beoordeling?
Een duidelijk getrokken, uitgezette en uitvoerde conceptlijn die is neergezet met visie, op basis van een briefing, en die vervolgens het beoogde effect scoort.

Wat versta je onder een goed beursconcept?
Een concept dat er niet alleen creatief uitspringt, maar vooral duidelijk een boodschap vertelt. Het liefst in een split second en daardoor reacties, antwoorden oplevert. Want dat is communicatie! Natuurlijk telt het behalen van de doelstellingen en kijk ik of het concept deel uit maakt van een totaal aanpak qua communicatie. Alle nieuwe media daaronder begrepen.

Waarom moet men inzenden in de categorie Beste Beursconcept?
Omdat je met je team wilt bewijzen dat jullie het vak beheersen en je klanten echt iets te bieden hebt!

Mijn gouden tip aan de inzenders…

Een inzending die zich kort krachtig laat presenteren, heeft ook veel kracht!

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!