Back Back Achter de schermen

GG 2013 l Nachtwerk: “Wij doen dingen echt anders en dat werkt”

25 maart 2013

In de aanloop naar de uitreiking van de Gouden Giraffe Awards op 15 april a.s. in Taets Art & Event Park Amsterdam zullen alle 18 genomineerden van zich laten horen op Events.nl.

Categorie Effectief - Nachtwerk BV
Nachtwerk BV is genomineerd in de categorie Effectief van de Gouden Giraffe, Live Communication Award 2013. De case 'Blown Away', in opdracht van het Rotterdams Philharmonisch Orkest, is door de jury als één van de drie kanshebbers in deze categorie benoemd. Peter Kan, directeur van Nachtwerk, legt graag uit waarom Blown Away een winning case is!

01. Waarom denkt u dat Nachtwerk met de case Blown Away genomineerd is voor de Gouden Giraffe?
"Een concept als Blown Away is een nog nooit vertoond en heeft toegevoegde waarde voor de gehele culturele sector in Nederland. Met minimale middelen is een maximaal resultaat behaald. Voor een zeer gering bedrag kreeg het Rotterdams Philharmonisch Orkest een uitverkocht jongeren evenement, landelijke exposure als innovatieve organisatie, een nieuw jongerenplatform en een perceptie verandering onder de beoogde doelgroep."

02. Hoe hebben jullie de nominatie ‘gevierd’?
"Wij hebben 's avonds een goede borrel met elkaar gedronken, want succes moet je vieren! Maar daarna ook weer snel over tot de orde van de dag. Er gebeurt momenteel vreselijk veel bij Nachtwerk en we rollen van het ene hoogtepunt in het andere. We hopen dus nog veel van dit soort momenten mee te maken in de nabije toekomst."

03. Wat betekent de nominatie voor Nachtwerk?
"Een waardering voor de progressieve en vernieuwende visie van Nachtwerk binnen een toch wel traditionele branche. We doen dingen écht anders en dat begint nu zijn vruchten af te werpen."

04. Wat vindt u van de andere genomineerden in deze categorie (Havenbedrijf Rotterdam en Mood Concepts B.V.)?
"Prachtig in hun soort. Totaal onvergelijkbaar met hetgeen wij hebben gedaan. Hele andere budgetten ook. Lastig voor de jury, want is toch een beetje appels met peren vergelijken."

05. Waarom gaat Nachtwerk er met het felbegeerde beeld vandoor op 15 april a.s.?
"Omdat onze case met recht het meest effectief is en daar gaat het om in deze categorie. Zonder 1 euro betaalde media werden 2.500 kaarten verkocht in de doelgroep. Zowel het event als de communicatie zijn volledig volgens de moderne wetten van co-creatie opgezet. Het event was net zo vernieuwend als media geniek en dus effectief. Alle doelstellingen zijn ruimschoots gehaald. Zowel opdrachtgever als doelgroep waren zeer tevreden. Het resultaat is event overstijgend. Een nieuw jongerenmerk voor het Rotterdams Philharmonisch Orkest voor een structurele dialoog met een nieuwe doelgroep.

06. Wat doet u als Nachtwerk als winnaar uit de bus komt?
"Als wij winnen betekent dat voor het bureau nog een extra stimulans om het merk Blown Away verder uit te bouwen. Het resultaat van Blown Away is namelijk event overstijgend. Blown Away is niet alleen een nieuw jongerenmerk voor het Rotterdams Philharmonisch orkest om een structurele dialoog met een nieuwe doelgroep op te bouwen. Want Blown Away heeft de potentie uit te groeien tot hét culturele platform van Nederland waaraan ook andere culturele partijen zich kunnen binden om zo jongere mensen op een moderne manier in contact te laten komen met (traditionele) cultuur."

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!