Back Back Achter de schermen

GG 2013 l Kubik: “Wij wensen de jury veel wijsheid toe…”

26 maart 2013

In de aanloop naar de uitreiking van de Gouden Giraffe Awards op 15 april a.s. in Taets Art & Event Park Amsterdam zullen alle 18 genomineerden van zich laten horen op Events.nl.

Categorie Deelname - Kubik
Kubik BV is genomineerd in de categorie Deelname van de Gouden Giraffe, Live Communication Award 2013. De case 'Deelname van Camper aan de Volvo Ocean Race' is door de jury als één van de drie kanshebbers in deze categorie benoemd. Antoinette Sulmann van Kubik vertelt wat de nominatie voor het bedrijf betekent en waarom Kubik een mogelijke winnaar is.  

01. Waarom denkt u dat Kubik genomineerd is voor de Gouden Giraffe?
"Kubik heeft met het Camper paviljoen zoals dat gerealiseerd is voor de Volvo Ocean Race 2011 – 2012 op een unieke manier invulling gegeven aan de deelname van Camper – Emirates Team New Zealand tijdens deze internationale zeilrace om de wereld. Ontwerp en uitvoering van het Camper paviljoen staat voor een geheel nieuwe benadering van tijdelijke accommodaties tijdens (sport)evenementen. De bijzondere vormgeving van het paviljoen zorgt voor een scherp contrast met de traditionele witte tent-dozen die normaal gesproken voor dergelijke evenementen worden gebruikt. In combinatie met het gebruikte materiaal (karton) en de efficiente transportwijze is er met recht sprake van een vernieuwend concept."

02. Hoe hebben jullie de nominatie ‘gevierd’? 
"De nominatie heeft een prominente plek gekregen op onze receptiebalie in onze vestiging in Amsterdam en tevens zijn alle medewerkers van Kubik in Toronto en New Jersey via Intranet op de hoogte gesteld van deze nominatie. Iedereen is nu in afwachting van de uitreiking van de Gouden Giraffe. Wanneer wij deze uiteindelijk winnen gaan we dit in gepaste stijl vieren. Gezien de Spaanse herkomst van onze opdrachtgever Camper zal daarbij uiteraard Cava & Tapas geserveerd worden."

03. Wat betekent de nominatie voor Kubik?
"De nominatie is een mooie erkenning voor de Amsterdamse vestiging van Kubik door Nederlandse vakgenoten. Zowel voor de klant als het bureau biedt de nominatie (bescheiden) mogelijkheden om dit uit te dragen in diverse publicaties en digitale platforms in de evenementenbranche. Maar we hopen natuurlijk dat het Camper paviljoen uiteindelijk de Gouden Giraffe wint: dat zou pas de echte kroon op ons werk zijn." 

04. Wat vindt u van de andere genomineerden in deze categorie (MOVE en Van Straaten)?
"Voor zover wij dit kunnen beoordelen verschillen de andere genomineerden erg sterk van onze eigen inzending. Deelname aan een Nederlands consumentenevenement, een business-to-business presentatie versus een inzending op een internationaal sport evenement zijn zeer lastig te vergelijken, laat staan te beoordelen. Wij wensen de jury dan ook veel wijsheid toe."

05. Waarom zal Kubik met het felbegeerde beeld het podium verlaten?
"De deelname van Camper aan de Volvo Ocean Race sluit naadloos aan op de unieke positionering van het Spaanse schoenenmerk. Het Camper paviljoen vormde in de campagne daarbij de logische spil voor alle promotie en hospitality activiteiten van Camper. Door de unieke opzet en vormgeving werd een optimaal rendement uit de deelname gehaald, wat bevestigd wordt door duidelijk meetbare resultaten die de oorspronkelijke communicatie en verkoop doelstellingen ver overtroffen. Het kartonnen paviljoen heeft gedurende haar reis over drie continenten tropische regenbuien in Sanya (China), wervelstormen in Miami (USA) en slagregens in Lorient (Frankrijk) weerstaan. Het Camper paviljoen was het meest bezochte paviljoen van alle presentaties in de Race Village van de Volvo Ocean Race. De PR-waarde van het paviljoen in lifestyle en design publicaties overtrof alle verwachtingen en heeft er onder andere toe geleid dat de Volvo Ocean Race een veel hoger mediabereik heeft gehaald bij een veel breder publiek dan bij vorige edities. Opzet en invulling van het paviljoen zijn een schoolvoorbeeld van een perfecte combinatie van een creatief ontwerp en kosten-efficiënte, milieu vriendelijke uitvoering die hebben geleid tot een succesvolle deelname met een optimaal resultaat: met recht een Gouden Giraffe waardig!"

06. Wat doet u op het moment dat Kubik als winaar uit de bus komt?
"Onze opdrachtgever bedanken voor het geschonken vertrouwen in onze organisatie en met gepaste bescheidenheid de prijs namens ALLE betrokken Kubik medewerkers in ontvangst nemen."

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!