Back Back Nieuws

Food in Mind onderzocht ontwikkelingen catering België

16 juni 2016

Hecht de Belg belang aan de
herkomst van voeding? Hoe bewust gaat hij om met voeding? Welke rol speelt
digitalisering in de horeca? Food in Mind nam de eetgewoonten buitenshuis van 1.000 van onze Zuiderburen onder de loep.

De opvallendste resultaten
- De consument pleit voor kleinere en gezondere
porties.       

- Hij wil zijn gerecht zelf kunnen samenstellen en
doet aan food sharing.
- De touchscreen zal een cruciale rol spelen voor
de jongere consument.
- Wat betreft lokale producten: België boven, maar
nieuwe smaken steken de kop op.
- Toegankelijkheid van de aanbieder staat meer dan
ooit centraal, afhaalsystemen op restaurant, de mogelijkheid
van een snelle hap op elk moment van de dag.

Een paar resultaten uitgelicht
Gezondheid: 9 op de 10 Belgen zijn van mening
dat gezond eten belangrijk is. Nochtans vindt 45% het onduidelijk welke voeding
nu gezond is en welke niet. Bovendien vergt het teveel moeite om gezond te
eten. Vooral jongeren geven dit steeds vaker aan, waardoor ze kritischer staan
tegenover gezondheidsclaims. Daarnaast willen 4 op de 10 ondervraagden gezondere
opties op de dessertkaart en zijn 3 op de 10 voorstander van kleinere porties.

Food
sharing
: 45% van de Belgen deelt graag
zijn eten. 1 op de 3 verkiest zelfs verschillende gerechtjes op tafel om
meerdere zaken te kunnen proeven.

Over Food in Mind
Al 15 jaar focust Food in Mind op
de consumptie in foodservices (out of home), zoals bij zorginstellingen, onderwijs
en bedrijven, horeca, pretparken en flightcatering tot de shop’n go’s en Ikea.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!