Fairtual Technologies levert virtuele beurzen en congressen 3.0!Fairtual Technologies levert virtuele beurzen en congressen 3.0!
Back Back Nieuws

Fairtual Technologies levert virtuele beurzen en congressen 3.0!

20 mei 2021

Welkom in de wondere wereld van virtuele evenementen, beurzen en congressen. Zolang we zelf nog niet fysiek op een grote bijeenkomst aanwezig mogen zijn, zijn diverse partijen hard op zoek naar een alternatief dat de beleving van een echte beurs zo realistisch mogelijk benadert. Welkom in de wereld van Fairtual Technologies!

Het Belgische bedrijf Fairtual Technologies heeft in België en in Frankrijk inmiddels een behoorlijke reputatie en status opgebouwd op het gebied van het organiseren van virtuele activiteiten, bijvoorbeeld met het congres van Flanders Investment & Trade. 

De hoogste tijd om ook de Nederlandse evenementenbranche kennis te laten maken met een bedrijf dat virtuele beurzen en evenementen naar een hoger niveau wil tillen. ‘Naar virtuele beurzen 3.0, zeg maar’, begint Dimitri Balcaen, marketingmanager bij Fairtual Technologies.

Team van designers

Waar veel bedrijven zich in deze coronaperiode richten op het aanbieden van meerdere vormen van standbouw, zowel fysiek als virtueel, richt Fairtual Technologies zich volledig op stands in een virtuele omgeving. ‘Wij werken met een team van designers dat zich bezighoudt met het maken en inrichten van virtuele congres- en evenementlocaties, soms geïnspireerd op bestaande gebouwen, maar meestal ontsproten vanuit eigen fantasie’, vervolgt Balcaen. ‘Ze zijn constant bezig met ontwikkelen van steeds mooiere omgevingen en ons streven is om de ervaring van een echte beurs te evenaren.’

Meeting- en chatmodules

Een van de zaken die het bezoeken van beurzen en congressen zo leuk maakt, is de mogelijkheid om andere beursbezoekers te ontmoeten. ‘Ons platform beschikt over alle mogelijkheden om seminars en congressen op te zetten’, glimlacht Dimitri. ‘Wij bieden een uitgebreide agenda- en meetingmodule, plus alle mogelijkheden om video’s te streamen. Met onze chatmodule kunnen organisatoren ook break-outrooms opzetten voor privégesprekken. En als je klaar bent met je privégesprek, bieden wij ook nog een netwerkcafé waar je als bezoeker met standhouders en zelfs organisatoren samen kunt komen. Je moet dan wel zelf thuis voor je drankje zorgen, dat wel, maar ook daar zijn we aan het kijken wat we kunnen faciliteren!’

Standaard en custom made paviljoenen

Fairtual Technologies heeft een aantal concepten voor opdrachtgevers op de plank liggen. Balcaen: ‘We hebben uiteraard onze standaardpaviljoens, maar we begrijpen heel goed dat standhouders zich willen onderscheiden van andere aanbieders op een beurs, bijvoorbeeld met een uitgebreidere stand met meer bezichtigings- of informatiemogelijkheden. Zo kunnen we een bezoeker recht voor je stand laten staan, maar we kunnen hem ook in de stand laten rondkijken en diverse buttons aanklikken voor informatie. Wij kunnen alles voor de standhouder regelen om zijn stand te vullen, chats, video’s, productfolders. Noem maar op. Ons systeem is nu echter zo ver, dat een opdrachtgever vanuit een basissetup ook zelf zijn stand kan inrichten. We geven de keuze: doen wij het voor je of wil je het zelf doen?’

Altijd assistentie aanwezig

‘Wij moedigen het altijd aan dat een opdrachtgever zelf zijn stand invult, want hij is per slot van rekening expert van en over zijn product. Uiteraard controleren wij of alles klopt en werkt voordat de stand op de beurs live gaat. Wij adviseren opdrachtgevers over bijvoorbeeld de kwaliteit van het beeldmateriaal dat hij in zijn stand wil laten zien. Onze stands in de virtuele omgeving zijn van zeer hoge kwaliteit, dus als zijn beeldmateriaal daarbij achterblijft, dan is dat zonde. De uiteindelijke keuze is echter altijd aan hem’, legt Balcaen uit. ‘Als iets onverhoopt toch niet zou werken zoals gewenst, dan staan er altijd mensen stand-by om te assisteren. We zijn namelijk ook nog erg flexibel!’

Uitstekende follow-up

Als je als bedrijf op een beurs, congres, seminar of evenement hebt gestaan, is het natuurlijk wel belangrijk om te weten wie je stand heeft bezocht en welke informatie is bekeken en aangevraagd. ‘We verzamelen alle informatie achteraf, uiteraard met inachtneming van de privacywetgeving en toestemming van de bezoekers, maar met Google Analytics en user logs verzamelen wij die informatie die voor een standhouder belangrijk is. Hij kan dus veel gerichter follow-up verzorgen naar de bezoekers van zijn stand. Ook kunnen wij een after movie verzorgen, zodat nog eens goed is terug te zien wat er allemaal is gebeurd’, besluit Balcaen.

> Rob van Hilten

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!