Back Back Column

EventsBlog Rutger Bremer: ‘Waar haal jij jouw inspiratie vandaan?’

07 oktober 2015

Inspiratie vind ik iets heel geks: Je zit, loopt of rijdt ergens. Om je heen gebeurt iets dat opvalt en je hersenen worden geactiveerd; door een verrassend gesprek, bijzonder design of plotseling ontroerende muziek. Je krijgt een ingeving met veel energie om er direct mee aan de slag te gaan. Met deze terugkerende column wil ik delen waar ik geïnspireerd door raak.

Inspiratie buiten de markt halen
Vanuit een van mijn inspiraties ben ik met mijn team Momice gestart. We hadden één doel voor ogen: de evenementenmarkt veranderen: Frisser, professioneler, krachtiger, efficiënter en vooral leuker maken! Dat kan ik doen door constant om me heen te kijken. Buiten de gebaande paden lopen en dus ook buiten de eventbranche kijken. Door in gesprek te gaan met veel verschillende mensen, kijken naar bijzondere bedrijven en producten die weinig (of zelfs helemaal niks) met events te maken hebben.

Heel veel blogs, maar pas op….
Inspiratiebron nummer 1: blogs. Heel veel blogs. Met de handige (gratis) tool Feedly krijg ik dagelijks honderden artikelen binnen uit mijn interesse gebieden: Digitaal design, tech, marketing, communicatie, reclame, ondernemers, designers. Pas op: het is verslavend! Een van mijn favoriete blogs is The Inspiration Room.

‘We deal in real’
Op deze blog werd ik laatst enorm geïnspireerd door de reclames die rondom de Rugby World Cup worden gemaakt. Met een campagne in het bijzonder: Land Rover, “We deal in real”.

Land Rover, officiële partner van de Rugby World Cup 2015, raakt je met deze campagne met een gevoel, een sfeer. Ze overtuigen je van kernwaarden van de auto en het merk – zonder de bolide zelfs maar te laten zien. Dat vind ik enorm krachtig.

Dit ‘kunstje’ hebben ze trouwens al eens eerder gedaan bij de “Roam free” campagne.

Land Rover “Roam Free” (Cannes Lions Winner) from Marcus Wood on Vimeo.

Het is te leren
Inspiratie is niet te ‘vangen’ of te forceren. Maar je kunt het wel een handje helpen. Bezoek plaatsen (online en offline) waar jij blij van wordt, werk met mensen die uiteenlopende  opvattingen hebben en daag jezelf uit goed om je heen te blijven kijken. Deel deze inspiratie weer met anderen en je krijgt er zeker iets voor terug. Ik gebruik mijn kennis en ideeën om anderen te inspireren, mijn product en diensten steeds te verbeteren en zo de (event) wereld nóg iets mooier te maken.

De volgende keer hoop ik je te inspireren vanuit weer een heel andere hoek.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!